Bestandslokatie Favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Ik heb als goede gewoonte om al mijn data op D:\ te bewaren. Erg makkelijk als je eens een image van C:\ terug wilt zetten, dan kun je gelijk weer verder.
Alleen lukt me dat niet met Favorieten en ook niet met mijn Adresboek. Alles gewoon XP / Outlook Express.
Weet iemand of en waar de bestandslokatie van beide is in te stellen?

Hoi,

Van favorieten kun je alleen een backup maken volgens mij en Outlook kun je op de volgende manier de map veranderen:

- Je start outlook express op.
- Je gaat naar opties.
- Ga naar het tabblad "Onderhoud".
- Dan klik je op "archiefmap".
- Klik dan op "wijzigen".
- Kies dan de lokatie waar je de bestanden wilt hebben.

Gr,

Modag

Favorieten: ga in Internet Explorer naar Bestand > Importeren en exporteren. Er verschijnt een wizard.
Klik op Volgende, kies Favorieten exporteren en volg verder de aanwijzingen. Importeren uiteraard op dezelfde manier.
Adresboek: open Adresboek en ga naar Bestand > Exporteren > Adresboek.

Guus.

Modag, jij hebt het over berichten opslaan.
Met het Wab lukt dit niet.
Ik exporteer gewoon af en toe het wab naar de D:\ en vervang de oude kopie zodat deze bijblijft met wijzigingen.

Exporteren betekent in ieder geval in beide gevallen niet dat het daarna op de nieuwe plek bijgehouden wordt.
Mijn ervaring is in ieder geval niet zo.

Klopt, de berichten zijn uiteraard geen probleem, dat is gewoon in te stellen.
Exporteren van Favorieten en WAB is ook geen kunst, maar het gaat mij er juist om, dat de bestandslokatie permanent gewijzigd wordt, zodat je beide items niet steeds handmatig hoeft veilig te stellen.

Het lijkt me dat je dan de locatie in het register met wijzigen. Jammergenoeg is onze grootste registerfreak er niet meer.
In ieder geval is je vraag weer boven ;)

Zet ze er nog een sip koppie achter ook :D
Meid, dat is het!!
Bedankt. Ik ga het meteen doen! Als ik niet terug kom dan............. :p

Vind jij het niet handig dan? De laatste format ben ik ook mijn favorieten vergeten. Was niet zo leuk :confused: Juist als je alles al op andere schijven hebt staan ben je in staat om je favorieten te vergeten.

Het is dus gelukt :D
Je moet na die wijzigingen in het register wel je favorieten map naar de andere lokatie slepen. (of voor de registerwijziging alvast)

Wel kom ik nou op allerlei andere ideetjes. Het gaat wel erg simpel dat wijzigen van plek :cool:

Gezina, heel erg bedankt!

:thumb: Mijn (complete) format dateert van juli '03, als mijn pc er aan toe is zal ik de zooi favo's moeten branden denk ik, pc is onderhand een archief op zich. :D

Hopelijk heeft jagert er trouwens ook wat aan. :cool:

Ik heb hier zeker wat aan, Favo's opgelost dus.
Blijft over het Windows adresboek van Outlook (Express). Iemand daarvoor ook zo'n goed idee?

Dat kun je alleen maar af en toe kopieeren naar een veilige locatie. Zo blijf je up to date.

Ik had ook het idee: zet het wab op de E:\ , pik het op en vervolgens wordt het daar bijgehouden. Dat is niet zo.
Af en toe typ je met zoeken *.wab in en dan kopieer je even.
Berichten gaat weer wel. Daar kun je de opslaglocatie van veranderen maar dat zul je wel weten.

Of die (manuele)handeling automatisch te laten verlopen door taakbeheer(de scheduler). De instelling v.h. taakbeheer vereist wel het invoeren v.h. password v.d. desbetreffende gebruiker, anders wordt het te runnen programma/batchbestand niet ten uitvoer gebracht.

De weg naar het taakbeheer:
Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Geplande taken

Het batchbestand bevat slechts één regel:

copy p:\q\*.wab r:\s

Opmerking: p en q representeren de drive-letter van je HD's. q duidt de directory aan waar de *.wab bestanden staan en s de doel-directoty.
Je kunt het batchbestand bijvoorbeeld de naam taak.bat geven.

Dennis.

Wel, wel! Alweer een handige tip vandaag.
Morgen heb ik een wab.bat.
Zo?Copy c:\ Program files\Outlook Express\adresboek.wab E:\ Elisa\Postkopie

Heb jij het ook zo of is de map OE bij jou nog intakt?
Ik kan n.l. adresboek.wab helemaal niet vinden.
Is het nu blijkbaar wel gegaan zoals ik het regelde :8-0:

Een ding nog. Waar staat de 'r' voor? Schijf natuurlijk.

Bedankt Dennis! :thumb:

Laatst bewerkt:
Het is maar een theorie van mij, maar moet ook zeker uitvoerbaar zijn.

Lieve Elisa(ik weet niet of ik het zo mag zeggen),

Ik zag je bericht net maar, eigenlijk juist vlak voordat ik wil gaan afsluiten.

Hoop, dat je niet boos op mij zult worden.

Heb jij het ook zo of is de map OE bij jou nog intakt?
Ik kan n.l. adresboek.wab helemaal niet vinden.
Eerlijk gezegd Elisa, gebruik ik OE al lang niet meer. Ik weet hier dus niet veel meer over te zeggen.

Onderstaande is correct. En de r staat in jouw geval dan voor de E-schijf.

Copy c:\ Program files\Outlook Express\adresboek.wab E:\ Elisa\Postkopie

Dennis.

PS. Ik had het ook over 'taakbeheer', maar eigenlijk had ik 'geplande taken' moeten zeggen.

O ja, geen dank trouwens.

Ik zie het al! Je hebt volkomen gelijk dat je zich afvroeg waar de letter r voor stond. Ik maakte een fout: De hieronder vet gedrukte letter q had de letter r moeten zijn. Mijn welgemeende excuses.

Geplaatst door DENNIS90
Opmerking: p en q representeren de drive-letter van je HD's.

Dennis.

Alweer iets(onbelangrijks) vergeten te zeggen. Ik had over een theorie, maar een theorie specifiek voor dit OE geval. Echter op mijn werk(maar ook thuis, maar dan niet OE) gebruik Geplande taken wel. Daar worden mainframe bestanden op bepaalde tijden gedownload t.b.v. de klanten. Ik zal verder niet verder in detail gaan, want hoe het proces verder verloopt is vrij gecompliceerd. Het gaat hier(dit topic) trouwens alleen om een bepaalde taak automatisch te late geschieden en niet manueel.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Zet ze er nog een sip koppie achter ook :D
Meid, dat is het!!
Bedankt. Ik ga het meteen doen! Als ik niet terug kom dan............. :p
Is Gezina een meid dan? O, dat wist ik niet eens. Had altijd al zo'n respect voor die persoon gehad en nog steeds heb natuurlijk.

Zo, weer wat geweten deze dag.

Dennis.

PS. En zonder gekkigheid: Ik heb trouwens altijd al respect voor het vrouwelijk geslacht, de titels bewijst dat des te meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan