bestandsmachtigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaasnotter

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Berichten
6
Hoi,

Ik heb van een kennis een cdrw gekregen, met verschillende bestanden erop, zoals jpg doc enz. Voor haar is het emotieoneel belangrijk daar ze van haar overleden man zijn.
Nu is het probleem sommige doc bestanden zijn gewoon te openen, en bij andere krijg ik het volgende probleem: Controleer de bestandsmachtigingen voor het document of station.
Ik heb al diverse recovery prog gebruikt, maar die geven alle aan dat de standen in orde zijn.
Dus volgens mij moet ik de bestandsmachtiging hebbenmaar hoe kom ik daar achter of hoe omzeil ik die???
De computer waar ze opgemaakt zijn is reeds geformateerd.

MVG Klaas
 
Kun je ze kopieren naar een mapje op harddisk, en dan even checken of ze niet meer read-only zijn?
 
Hoi,

Het rare is ik kan ze niet kopieeren naar de hd, maar ik heb er een kopie met Nero meekunnen maken naar een andere cd.
De bestanden hebben het kenmerk alleen lezen, dit geld zowel voor de bestanden die wel al die niet teopenen zijn.

Groetjes
 
Zolang ze op normale cd-r staan zijn ze altijd alleen lezen. (wijzigen / schrijven kan dan immers niet)
Maar wanneer je ze kopieerd naar harddisk en ze blijven dan alleen lezen dan kun je rare meldingen krijgen, is mijn ervaring.

Kun je eens een screenshot maken van de foutmelding?
 
Hoi,

Nog eens geprobeerd met Nero, ik kan alleen een volledige kopie maken van de cd ik kan niet een enkel bestandje kopieren naar de HD of een andere cd.
In de bijlage zit een fout melding van word.

Bij excel krijg ik de volgende melding: Kan geen toegang krijgen tot Nog niet ontvangen .xls. Het bestand is mogelijk Alleen-lezen of u probeert toegang te krijgen tot een locatie die alleen lezen is. Of de server waarop het document is opgeslagen reageert niet.


Bij een jpg bestand krijg ik de volgende melding: Het geselcteerde bestand is geen geldig beeldbestand. De afbeelding kon niet worden gelezen.

Voor de andruk vermeld ik nog maar eens dat zowel voor de *.doc als voor de *.xls en *.jpg bestanden geld dat sommige wel gewoon te open zijnmaar helaas de meeste niet.

Groetjes Klaas
 

Bijlagen

  • Gretha.jpg
    Gretha.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 81
Hoe oud is de cd-rom?
Als die een jaar of 4 oud is, zou het kunnen dat ie slechter leesbaar wordt.
Een cd-rom van meer dan 6 jaar (zelf gebrande) is nagenoeg niet meer leesbaar, afhankelijk van merk en kwaliteit.

Kan ook zijn dat de cd-rom slecht gebrand is.....
 
Hoi,

de cd-rom is zeker neit ouder dan twee jaar,
precis hoe oud hij is zou ik niet weten.

MVG Klaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan