• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsnaam in cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijntje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Goedemiddag,
Ik wil graag de bestandsnaam in een cel weergevn. Middels =CEL("bestandsnaam") krijg je het hele pad te zien, maar ik alleen de bestandsnaam die tussen de [ ] staat zichtbaar hebben.
Hiervoor al menig formule geprobeerd, maar blijken niet te werken. Bijvoorbeeld deze van de hulpsite van microsoft :confused::

=DEEL(CEL("bestandsnaam"),ZOEKEN("[",CEL("bestandsnaam"))+1, ZOEKEN("]",CEL("bestandsnaam"))-ZOEKEN("[",CEL("bestandsnaam"))-1)

http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HA101030101043.aspx?pid=CH100793501043

Wie o wie kan mij aan de juiste formule helpen?
Alvast bedankt!

Code:
=RECHTS(CEL("bestandsnaam";$A$3);LENGTE(CEL("bestandsnaam";$A$3))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";$A$3)))

Beste Rob,
Hartelijk dank voor je reactie. Echter krijg je middels deze formule de naam van het tabblad/worksheet te zien. (Kan overigens ook met deze formule:=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;99)

Mijn doel is om de bestandsnaam te zien te krijgen, zonder het pad en de naam van het tabblad.

=CEL("bestandsnaam") geeft in mijn geval het volgende weer: V:Maarten\registratiesheet\[week4.xls]weekplanning

Ik wil dus enkel week4.xls in de cel hebben staan.

Hallo Heintje,

Ik denk dat de formule van Microsoft helemaal goed is.
Je moet alleen de komma's vervangen door een puntkomma en de ZOEKEN functies vervangen door de VIND.SPEC functie.
Nu weten we waarom er ook bugs zitten in de software van Microsoft.

Rob: Verbeter me even als ik het fout heb.

Groetjes,
Ger

Werkt inderdaad! Hartelijk dank voor de tip!

=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan