• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsnaam laatste bestand in folder

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Wie kan/wil me op weg helpen?
Ik ben op zoek naar een manier om de naam van het bestand dat als laatste in een folder is toegevoegd, te achterhalen.

De folder waarin ik zoek wordt gevuld met bestanden en steekproefsgewijs moet de inhoud van de (xml-)bestanden worden gecontroleerd. Daarvoor heb ik het laatst toegevoegde bestand nodig, dus ik wil daarvan de naam hebben, zodat ik de gegevens vervolgens kan importeren en verder bewerken.

Als ik met Dir(“[padaanduiding]\*.xml") de naam probeer op te halen, krijg ik telkens dezelfde naam (namelijk die van het oudste bestand) in mijn variabele.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
EdjeVis,

Dit is niet exact wat je bedoel maar je kunt het misschien aanpassen.
Hier is nog een link.

Laatst bewerkt:
Hoornvan,

Bedankt voor je tips, maar ondertussen was ik toch verder gaan zoeken en had ik toch wat gevonden waarmee ik iets kon.
Ik heb 't nu zo opgelost, want ik wilde eigenlijk ook nog naar de meest recente subfolder (die krijgen de datum als naam [jjjjmmdd]) in een folder en dáár de meest recente file.

Code:
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder([foldernaam])
Set fc = f.SubFolders
For Each f1 In fc
    ActualFolder = f1.Name
Next

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder([foldernaam] & ActualFolder)
Set fc = f.Files
For Each f1 In fc
    LastFile = f1.Name
Next

Eea werkt en ik wou 't daar maar even op houden. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan