• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsnaam opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

fmeppelder

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Via dit forum ben ik al zo ver dat ik een macro heb waarmee een bestand opgeslagen kan worden met de bestandsnaam uit een cel gehaald.
Als ik de bestandsnaam gewoon intoets in een cel werkt het, maar wil ik de bestandsnaam uit een cel halen die is samengevoegd mbv tekstsamenvoegen oid dan werkt het niet meer.

Iemand een idee???

Bijlagen

achter de Range() statements .value tikken bv: .Range("B2").Value.

Ron

RE: Oplossing bestandsnaam opslaan

Beste ron,

ik heb het geprobeerd, maar het wel niet.
Ik ben voorzichtig gaan opbouwen in de macro. Eerst heb ik hem de naam uit een gewone cel met tekst laten halen>> werkt.
Toen uit een cel waar in tekstsamenvoegen wordt gebruikt>> werkt. (tekstsamenvoegen haalt tekst uit 2 of meerdere gewone tekstcellen)
Als laatste heb ik mijn samengevoegde datum, tijd en klantnaam in een cel samengevoegd. Hierna werkt de macro niet meer.

Zie voorbeeld.

Volgens mij ben ik er bijna. probleem ligt aan die samengevoegde cellen, maar hoe los ik het op???

Bijlagen

Je probeert een filename op te slaan met abc 2011/07/02. Die schuine strepen zijn niet toegestaan in een filename.

Ron

ik ben er net achter, dom. Maar nu werkt het. hele ochtend op zo'n fout lopen pielen.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan