• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsnaam samenstellen uit cellen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastajohn

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Goedemiddag,

op mijn werk wordt dagelijks een bestand in een vaste folder opgeslagen in onderstaand format:

Overzicht 10-8-2021.XLSX
Overzicht 11-8-2021.XLSX
Overzicht 12-8-2021.XLSX
Etc. Etc.

Tenslotte is er een rekensheet die een aantal berekeningen uitvoert waarvoor gegevens uit één van de genoemde overzichten noodzakelijk is.
In deze rekensheet staat de datum van het genoemde overzicht......

Ik wil vervolgens gegevens ophalen uit het betreffende overzicht waarbij de bestandsnaam van het overzicht dient te bestaan uit de tekst 'Overzicht' aangevuld met de datum in cel M3 van het rekensheet......

De bedoeling is om dit toe te voegen aan een Macro welke ik reeds werkend heb, enkel dit onderdeel krijg ik gewoonweg niet voor elkaar....... :shocked:

Iemand een idee?

begin eens om dat wat je al hebt beschikbaar te maken. Dan kunnen evt. helpers daar op voortborduren

Dag Haije,

dank voor je reactie.

Wat ik reeds heb zijn een 5-tal Macro's, welke op bepaalde momenten worden aangeroepen, en waar een aantal zaken door worden uitgevoerd. Dit staat echt los van mijn vraag.

Wanneer ik mijn vraag opgelost krijg wordt dit weer en separate Macro die daar waar nodig wordt aangeroepen.

Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is om een kolom met gegevens te kopieëren van bv 'Overzicht 10-8-2021.xls' naar de rekensheet.
De datum die deel uitmaakt van de bestandsnaam die ik wil benaderen staat in de rekensheet.
In wezen zoek ik dus een manier om de tekst 'Overzicht' & '10-8-2021' & '.XLSX' te combineren tot een 'path' waarmee ik bij het bestandje kan geraken, de rest is geen probleem.

Posten van de Macro's welke ik al heb is niet zinvol, dit is een op zich staande vraag.

Dank voor het meedenkrn...

Groet
John

VBA is maatwerk. Als je totaal geen relevante gegevens kan of wil plaatsen dan zal je het zelf moeten oplossen. Anders wordt het allemaal maar gokken van wat waar staat wat het format is van M3 op welk locatie de bestanden staan etc.

Dus een gokje:
Code:
sub VenA
  c00 = "E:\Temp\"
  with getobject (c00 & "Overzicht" & format(m3,"m-d-yyyy") & ".XLSX"
    Doe wat dingen
  end with
end sub

Laatst bewerkt:
Dag VenA,

het is niet zo dat ik niets wil of kan plaatsen, de bestaande macro's doen er niet zo toe met dit 'probleem'.
Ik had een voorbeeld bestandje 'Overzicht 10-08-2021' kunnen plaatsen inderdaad........

Ondanks dat je het een gok noemt is dit toch de oplossing, het werkt nu zoals ik wil......
Ik zat een heel eind in de goede richting, enkel het stukje format(m3, dd-m-yyyy) had ik niet bij stilgestaan......

Dank voor het meedenken VenA en goed weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan