Bestandsnaam te lang om íets mee te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wampie Beukies

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
88
Op een externe harde schijf heb ik een map staan, waarin oorspronkelijk muziek zat. Op de een of andere manier zijn alle bestandsnamen en namen van submappen gewijzigd in iets als: ¤┌ߧsvÕÙ.×e\
De hoofdmap is in totaal 49.4GB groot. Als ik er toch niets meer mee kan, wil ik deze er wel graag afhebben, bovendien vraag ik me af of het schadelijk is of kan worden.
Als ik probeer de hoofdmap (die overigens nog wel zijn oorspronkelijke naam heeft) te verwijderen, krijg ik de melding dat het bestand zich niet meer op die locatie bevindt.
Als ik probeer een submap te verwijderen, krijg ik de melding dat de naam ongeldig of te lang is. Als ik probeer de naam van de submap te veranderen, krijg ik eerst de vraag of ik wel zeker weet dat ik de extensie wil veranderen (?!). Na 'ja' te klikken wederom de melding over de te lange of ongeldige bestandsnaam en de 'oorspronkelijke' naam verschijnt weer. De submappen kan ik niet openen vanwege een onjuiste syntaxis.
Ook de losse bestandjes die in de hoofdmap staan, kan ik niet verwijderen of hernoemen.
Ik heb EMCO move on boot gedownload, maar dit werkt niet, omdat de bestanden op een externe schijf staan.
Ik heb unlocker gedownload, maar die werkt niet op Windows 7.

Heeft iemand een idee hoe ik van deze bestanden af kom en wellicht hoe ze zo geworden zijn, zodat ik dit in de toekomst misschien kan voorkomen?

Groetjes,
Wampie
 
Hoi,
wellicht een virus, spy/malware?
Klik eens op de link in mijn handtekening en draai Mbam eens.
 
Ondertussen heb ik Mbam gedownload en een volledige scan laten doen. 7 infecties gevonden, verwijderd en de pc opnieuw opgestart, maar voor de betreffende map heeft dit geen resultaat opgeleverd.

Iemand andere ideeën?
 
Welkom bij Helpmij.nl :) Staan er verder nog belangrijke zaken op die externe schijf? Zo niet, zou ik hem formatteren. Zo ja, zou ik de data verplaatsen naar een andere locatie en alsnog formatteren.
 
Er staat zo'n 750GB aan bestanden op, die ik grotendeels niet kwijt wil. Verplaatsen is dus niet eenvoudig, want waar laat ik dat dan?

Iemand nog andere ideeën?
 
Ik heb hem verplaatst naar een sectie waar je wellicht nog verder geholpen kan worden :)
 
Ik ben nog even verder aan het experimenteren geweest en mijn verbazing stijgt eigenlijk alleen maar....
In de map met zijn originele naam bevinden zich dus bestanden en mappen met vreemde namen. De bovenliggende map kan ik wel verplaatsen op de externe schijf, maar niet verwijderen en ook niet verplaatsen naar de lokale harde schijf. Met de 'vreemde' bestanden en mappen kan ik helemaal niets!
Op de externe schijf, kan ik ook geen scan uitvoeren met MSE.

Heeft iemand nog een idee hoe ik van deze bestanden af kan komen?
 
Ben toch geneigd het met Mik eens te zijn... klinkt als een besmetting....
 
je hebt met mbam 7 infecties er af gegooid maar dat wil niet zeggen dat je systeem nu niet meer geinfecteerd is en dat dit na een format infectievrij zal zijn. download en installeer eens http://free.antivirus.com/hijackthis/ run het en post hier het log.
 
Heb je al eens een chkdsk uitgevoerd op de extra schijf? tkan namelijk net zo makkelijk een Hardware defect zijn, sector corrupt etc.
Daarna opstarten met een willekeurige linux livecd, en de map onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een idee hoe ik van deze bestanden af kom en wellicht hoe ze zo geworden zijn, zodat ik dit in de toekomst misschien kan voorkomen?

Goede vraag. Dit kun je voorkomen door je software Up to date te houden, vooral Java en Adobe software, want het is via die beveiligingslekken dat je computer geïnfecteerd raakt.

Volgens mij is je externe schijf besmet met dit virus.
http://support.kaspersky.com/viruses/solutions?print=true&qid=208279822

Hier eens gaan lezen hoe dit kan opgelost worden.
http://www.gezondepc-hulp.be/forum/index.php/topic,1457.0.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan