• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharkyvk

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Is het mogelijk om werkblad op te slaan met gegevens uit een cell (naam van een persoon). Kan ik dan ookgelijk een map opgeven waar het opgeslagen moet worden?

Dit moet dus automatisch gebeuren.

alvast bedankt,
Sharkyvk

Wellicht een idee om de stappen eerst eens op te nemen met de macrorecorder, dit geeft je zelf wat meer inzicht.

Hi Winte,

Met de macro recorder is denk ik niet mogelijk ivm de input van andere cellen. ik zal het toelichten:
het werkblad bevat items die werknemers kunnen huren bij ons, denk aan statafel picnictafel sierverlichting enz. Zoals je ziet niet iedereen heeft hetzelfde nodig dus de ene neemt 1 x sierverlichting en de andere wil bv 2 x statafel en 1 x picnictafel, wel moeten alle persoonlijke gegevens worden genoteerd, deze info trek ik uit een ander werkblad vandaan, dit zijn werknemers nummer, naam ,werkplek, tel.
Dus met de macro zal denk ik niet lukken omdat niet alle stappen gelijk zijn ivm wisselende afname van items.

groeten,

Sharkyvk

ps ik ben (nog) niet echt een ster met excel

Wat ik uit je vraag opmaak is dat je de naam van een persoon aan een werkblad wilt geven, en dat je het bestand op een bepaalde locatie op wilt slaan ?

Vaak neem ik eerst met de macrorecorder alle stappen op die leiden tot wat ik wil bereiken, en ga ik daarna de opgenomen code verder verfijnen. Het raamwerk komt dus van de macrorecorder.

Alle ingedienten die je hier voor nodig hebt zijn hier te vinden in al geposte, en zeker beantwoorde, vragen. Probeer een de zoekfunctie van het forum? :)

Deze kan je heel mooi gebruiken in de code die je met de macrorecorder hebt opgenomen, zeker om er meer efficientie in te brengen.

Zodra alle gegevens ingevuld zijn wil ik het blad afdrukken (dient als bon) en opslaan onder de naam van die betreffende persoon. Het org heb ik nu als sjabloon. dus dat zal het org. niet gaan hernoemen bij het opslaan

Wellicht is het handig om het bestand waar het om gaat mee te posten. Ik krijg zo geen zicht op wat je precies wilt.

Sharkyvk

Zoals al gezegd, doe aub eens eerst moeite om het forum te doorzoeken.

Ik heb gezocht op

opslaan cel bestandsnaam

en kreeg veel resultaten...

Bv. deze topic. Pikant detail, dat is een topic van ... gisterennamiddag. De titel is "tijd toevoegen aan bestandsnaam". Als je hiervan vertrekt (en wat jij precies vraagt is ook al vaak opgelost geweest), dan kan het gewoon niet verkeerd gaan.

Helpen willen we gerust doen, maar liever geen vragen die gemiddeld om de paar dagen passeren.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan