Bestandssysteem externe HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
1) Ik heb zonet een externe HD gekocht van 250Gb (in de aldi)

Momenteel is het bestandssysteem FAT32
Maar in de handleiding staat dat NTFS het meest multifunctioneel is (2 van de 3 partities van mijn interne HD zijn ook NTFS)

Ik zou hem graag willen gebruiken voor mijn muziek, en wat backups op te zetten, en hem ook mobiel gebruiken voor aan andere pc's te hangen enz

Moet ik het dan op FAT32 laten staan? of converteren?
En moet ik het dan best gewoon converteren of via een format?

2) Mag ik hem boven op mijn pc zetten? Usb kabeltje is nogal kort

3) Welke bestanden zetten jullie zoal op een externe HD?

Laatst bewerkt:
Als je er niet al te grote bestanden op wilt zetten kan FAT 32 ook hoor.

Wat ik me afvraag is als je hem op NTFS formatteert of je hem nog kan lezen met bijvootbeeld een pc met Windows 98.

Je kan FAT32 gewoon laten staan, alleen NTFS heeft betere beveiligingsopties mbt. Delen van bestanden.
En kan grotere bestanden aan.
FAT32 kan bestanden aan tot 4GB

Als je het om wil zetten naar NTFS dan kan je converteren. Maar als het mogelijk is, dat je de bestanden, die erop staan, even op een andere schijf zet, en dan de externe HD formatteert.

Als je de HD bovenop de PC maakt niets uit.
Je moet er alleen om denken dat hij niet van je PC afvalt ;)
Een USB-verlengkabel van 2 meter is bij de lokale computershop wel verkrijgbaar. Dan kan je de HD ook nog ergens anders neerzetten.

De bestanden die je op een HD zet, of het nu een interne ofwel een externe is, maakt niets uit.

Wij gebruiken een externe HD meestal om bestanden over te zetten die niet op een UBS-stick passen en we geen zin of mogelijkheid hebben om een CD te branden.

ik zou hem laten staan als fat32
aangezien je ook gaat aansluiten op andere pc

ntfs ziet wel fat niet omgekeerd en stel u voor dat iemand 98se,millenium, draaid zien ze hd dan niet
ook nog een veilig gevoel bij weerzetten van een ghost image zo kan je nog benaderen met opstartplop

wat erop staat is wat zeker niet mag verloren gaan

Ok

Voorlopig kan hem dus bovenop de pc totdat ik een langere kabel heb

Ik ga hem ook op Fat32 laten staan, als het toch niet zoveel uitmaakt.

Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan