Hallo,
Een paar dagen geleden is mijn schijf dus stukgegaan. Het was een gewone bootable NTFS-schijf die in een laptop zat. Deze stopte er ineens mee en windows gaf de melding dat 'Winload.exe' niet kon worden gevonden.
Ondertussen heb ik het verder uitgezocht en ben ik zo ver dat het probleem zit in de twee main partities. Op een van de grote partities staat Vista, op de andere staat Windows 7. Er is nog een herstelpartitie, maar deze werkt naar behoren, ik kan er dus bestanden op en af kopiëren en dergelijke zonder problemen. Maar de andere twee partities geven dus problemen.
De schijf is zichtbaar in mijn BIOS en in Windows Apparaatbeheer, maar de schijf is niet zichtbaar in Windows Explorer of Schijfbeheer. Het enige wat ik van de schijf te zien krijg is één partitie die wel werkt. Dat is de recovery-partitie, maar de twee andere partities waar windows Vista en Windows 7 op staan zijn dus allebei kapot.
Ik heb al veel verschillende reparatietools gebruikt, maar telkens als zo'n programma gaat scannen voor een schijf blijft hij meestal oneindig scannen, maar sommige programma's die vinden hem gewoon niet. Wat wel merkwaardig is is dat als ik mijn schijf uit mijn PC haal dat hij dan wel ineens wordt gedetecteerd en Windows de melding geeft dat de schijf geformatteerd moet worden...
Ik hoor de schijf wel draaien, maar dat moet ook wel aangezien 1 partitie wel werkt.
Hieronder nog wat screenshots:
Eigenlijk zijn alle partites zichtbaar in explorer, maar slechts één is functioneel: de herstelpartitie PQRECOVERY, de andere twee partities van beide 144GB werken niet.
Windows wil dat ik de twee partities formatteer, deze melding krijg ik nadat ik de schijf disconnect.
Schijf is wel zichtbaar in Apparaatbeheer; het is de Hitachischijf. Deze wordt normaal gedetecteerd.
Ik denk dus dat het probleem 'm ergens zit in het detecteren van de schijf, verder zou het een herstelprogramma wel moeten lukken lijkt me.
Het programma waar ik trouwens de meeste voortgang mee maakte in het herstelproces was TestDisk
Alle hulp wordt gewaardeerd!
Vriendelijke groet,
Willem
Een paar dagen geleden is mijn schijf dus stukgegaan. Het was een gewone bootable NTFS-schijf die in een laptop zat. Deze stopte er ineens mee en windows gaf de melding dat 'Winload.exe' niet kon worden gevonden.
Ondertussen heb ik het verder uitgezocht en ben ik zo ver dat het probleem zit in de twee main partities. Op een van de grote partities staat Vista, op de andere staat Windows 7. Er is nog een herstelpartitie, maar deze werkt naar behoren, ik kan er dus bestanden op en af kopiëren en dergelijke zonder problemen. Maar de andere twee partities geven dus problemen.
De schijf is zichtbaar in mijn BIOS en in Windows Apparaatbeheer, maar de schijf is niet zichtbaar in Windows Explorer of Schijfbeheer. Het enige wat ik van de schijf te zien krijg is één partitie die wel werkt. Dat is de recovery-partitie, maar de twee andere partities waar windows Vista en Windows 7 op staan zijn dus allebei kapot.
Ik heb al veel verschillende reparatietools gebruikt, maar telkens als zo'n programma gaat scannen voor een schijf blijft hij meestal oneindig scannen, maar sommige programma's die vinden hem gewoon niet. Wat wel merkwaardig is is dat als ik mijn schijf uit mijn PC haal dat hij dan wel ineens wordt gedetecteerd en Windows de melding geeft dat de schijf geformatteerd moet worden...
Ik hoor de schijf wel draaien, maar dat moet ook wel aangezien 1 partitie wel werkt.
Hieronder nog wat screenshots:

Eigenlijk zijn alle partites zichtbaar in explorer, maar slechts één is functioneel: de herstelpartitie PQRECOVERY, de andere twee partities van beide 144GB werken niet.

Windows wil dat ik de twee partities formatteer, deze melding krijg ik nadat ik de schijf disconnect.

Schijf is wel zichtbaar in Apparaatbeheer; het is de Hitachischijf. Deze wordt normaal gedetecteerd.
Ik denk dus dat het probleem 'm ergens zit in het detecteren van de schijf, verder zou het een herstelprogramma wel moeten lukken lijkt me.
Het programma waar ik trouwens de meeste voortgang mee maakte in het herstelproces was TestDisk
Alle hulp wordt gewaardeerd!
Vriendelijke groet,
Willem
Laatst bewerkt: