bestandstype niet te veranderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo,

bij een van "mijn" gebruikers is het bestandstype doc op de een of andere manier gezet op "openen met kladblok". Maar onder Configuratiescherm => mapopties => bestandstypen staan de knoppen "wijzigen" en "terugzetten" op grijs. Ook (en dan wordt het dus echt vreemd) als je "Uitvoeren als" gebruikt en inlogt als beheerder (lokaal of op het domein, werkt geen van tweeën, het blijft grijs).

Als je meteen als beheerder inlogt staan die knoppen wel gewoon op zwart, maar dan staat doc gewoon op Windows zoveel, zoals het hoort. Dan kun je wijzigen, maar dan hoeft het dus niet.

Weet iemand hier iets op? Dit is toch wel grijs, niet? :confused:

DOC moet staan als: Microsoft Word 97-2003 ... niet als "Win zoveel"...
klopt. Foutje van mij, sorry. Daar staat-ie op bij alle andere gebruikers, en daar hoort-ie ook op te staan. Behalve bij die ene gebruiker, als die als zichzelf ingelogd is (met zijn eigen password). Dan staat-ie op Openen met Kladblok, en is niet te wijzigen. Ook niet als je op "bestandstypen" rechts klikt en "uitvoeren als" combineert met een beheersaccount. (ik weet niet hoe je dat duidelijker moet formuleren :-( ).
Als je rechtstreeks als een van de beheerders inlogt, kun je wel wijzigen, maar dan valt er niets te wijzigen, want dan staat het gewoon goed.

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar die persoon kan wel gebruik maken van Word?

Ja, die gebruiker kan wel Word gebruiken. Goede vraag overigens...

Ik heb het uiteindelijk opgelost door zijn profiel, zowel lokaal als op de server, helemaal te verwijderen en opnieuw te genereren.

We hebben nl. wel vaker ellende met corrupte roaming profiles, dus ik dacht, wie weet. En het werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan