bestandstype veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

japdonk

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Goedemorgen,

Ik heb een file die 1.XLS heet.

Hoe verander ik de file in een XLSX bestand?
meerdere mensen moeten de macro kunnen gebruiken, dus ik kan niet aangeven dat het op een bepaalde locatie als XLSX bestand moet worden opgeslagen.

Bedankt!
Jasper

Als de macro het opslaan verzorgt kun je in die opdracht meegeven dat het bestand als .xlsx moet worden opgeslagen.
Daarbij gaat het niet alleen om de extensie maar ook om het bestandstype.

Laatst bewerkt:
De macro slaat niks op.

Als ik een excel download maak uit ons systeem is dat standaard XLS, daar kan ik echter niet met macro's in werken, dus wil dat het een XLSX bestand wordt.
ik kan misschien wel automatisch op de desktop laten opslaan als XLSX, maar ik weet niet precies hoe ik dit kan doen in een macro,
aangezien het bestandspad voor de desktop voor iedere user anders is.

Dan is het kennelijk een document dat in Office 2003 is gemaakt en nu gebruikt word in Office 2007 of hoger. Dan hoef je alleen maar met Opslaan als een keer aan te geven dat het document als .xlsx document moet worden opgeslagen en vanaf dat moment dat .xlsx document te gebruiken.

Misschien ben ik niet duidelijk geweest.

Ik maak een download uit ons systeem, dit is een XLS bestand.
vervolgens wil ik dit bestand d.m.v. een macro gaan bewerken, om hiermee te beginnen moet het bestand een XLSX bestand worden.
Hoe geef ik dit aan in de macro?

Achterliggend verhaal is dat mijn collega's in Frankrijk een download kunnen maken uit het syteem, en met een druk op de knop (de macro die ik gemaakt heb) het hele bestand wordt bewerkt.

Ik heb de hele macro al af, echter is dit van toepassing op een XLSX bestand, hij werkt niet bij een XLS bestand. dus ik wil als eerste stap in de macro het bestandstype veranderen van een XLS bestand naar een XLSX bestand.

Hoop dat het nu duidelijker is!

Dan is het wellicht wat handiger om de macro ook te laten zien. De macro moet dan dus wel het bestand eerst als .xlsx opslaan als je het bestandstype wilt wijzigen voordat je ermee verder gaat.
Je bedoeld toch wel een echte Excel spreadsheet?

Laatst bewerkt:
1. je kunt ook in een xls bestand met macro's werken.
2. waarom kun je alleen xls bestanden downloaden uit een 'eigen' systeem waar alle gebruikers blijkbaar de beschikking hebben over office >2003 ?
3. als je uit het systeem de gegevens in csv-struktuur kunt downloaden kan iedereen (95,097,02000,02003, 2007, 2010, 2013) ermee werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan