bestandstype .vmdk kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

KHboomerhk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Hallo,
Ik krijg telkens een probleem als ik een virtuele machine wil kopieeren naar een andere hardeschijf in dezelfde computer.
Alle bestanden kan hij over kopieeren naar de andere hardeschijf maar alleen de .vmdk niet. Ik heb al gekeken of de doelschijf een NTFS is en dat is hij (de schijf waar het vanaf gaat is ook NTFS) ik heb chkdsk geprobeerd maar dat hielp ook niet en ik kreeg een truukje waarbij ik de virtuele machine bestanden in een ZIP van niet groter dan 2 GB moet zetten om ze vervolgens over te zetten maar zelfs dat lukt niet, hi blijft telkens bij de .vmdk fouten aangeven dat het niet kan.
iemand enig idee hoe ik het wel over kan zetten?

De exacte fout lijkt me handig hier.

Natuurlijk, de fout van als ik als ik het in een ZIP wil overzetten is:
Error 0x80070079: The semaphore timeout period has expired.
de andere errors zet ik er later op want ik ben nou niet op de juiste computer

Edit: ik heb natuurlijk op google 0x80070079 opgezocht en de mogelijke andwoorden uitgeprobeerd t/m pagina 3 maar niets bleek te helpen.

Laatst bewerkt:
a. Ik begin nu te begrijpen dat zelfs het maken van het .ZIP bestand niet lukt, en vastloopt op de .vmdk bestanden? .vmdk bestanden zijn (vanwege hun grootte) niet (echt) geschikt om in te pakken. Bovendien worden bij het maken van een .ZIP bestand tijdelijke bestanden gemaakt, en als die worden gemaakt op een schijf die niet NTFS is, dan kun je alsnog tegen het probleem van FAT32 aanlopen (=groottelimiet per bestand van max. 4 GB).
b. Verder ga ik ervan uit dat je de kopieeractie start terwijl de bijbehorende virtuele machine in VMWare uitstaat, want anders wordt naar het .vmdk bestand geschreven. Misschien moet zelfs heel VMWare afgesloten zijn.
c. Dan nog de vraag of het kopieren van het zelfde .vmdk bestand onder dezelfde omstandigheden naar (een map op) de interne harde schijf wel goed lukt?
d. Dan nog de vraag of op de externe harde schijf wel ruimte genoeg is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog een toevoeging: Als ik ervan uit mag gaan dat het hier om VMWare Workstation gaat, dan kun je vanuit VMWare Workstation ook een backup maken door een Clone te maken van de originele VM (rechtsklik op de VM en kies voor Clone...) en daarbij aan te geven dat je "Create a full clone" wilt en als opslagplek die map op de externe harde schijf.

Tijs.

Overigens vond ik een mogelijke oorzaak (niet door de topic-starter genoemd): Bad sectors op de bron-schijf.
Probeer het volgende (verander C: naar de schijfletter waar de .vmdk bronbestand(en) staan als dat niet C: is):
Maak een snelkoppeling naar chkdsk C: /f
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Er wordt gevraagd of de check de volgende herstart moet worden uitgevoerd. Bevestig dat.
Herstart de pc. De schijfcontrole (incl. reparatie) gaat van start. Helemaal laten uitdienen
Dit kan uren duren, dus misschien geschikt voor aan te zetten vlak voor het slapen gaan etc.

Tijs.

En nog een tip gevonden: Gebruik/probeer eens een andere USB kabel voor de externe harde schijf (ik ga er hier vanuit dat de externe harde schijf met USB is aangesloten op je pc).

Overigens schat ik het draaien van chkdsk (posting #6) het meest kansrijk als oplossing, omdat die m.i. het beste past bij de omstandigheden die de topic-starter gemeld heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan