Bestandstype voor afbeeldingen op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Berichten
318
Momenteel ben ik mijn website aan het knippen, knutselen en plakken. En nu loop ik tegen het volgende aan...

Welk bestandstype kan ik het beste gebruiken om wat foto's weer te geven op mijn website?
Kan ik beter .jpg of .gif gebruiken? Of is er een ander bestandsformaat dat misschien wel *nog* geschikter is?

De foto's heb ik al teruggebracht in formaat. Nu is het alleen nog zaak om het beste bestandsformaat te kiezen. Wie kan helpen?
 
Waarom?

@ peter vazed: :thumb: voor het snelle antwoord!

:eek: Waarom is .jpg het beste formaat voor foto's?
 
en .png geeft soms betere kleuren met dezelfde of meer compressie als .jpg. Vooral bij kleine plaatjes vaak betere kwaliteit.
 
Geplaatst door caveman
en .png geeft soms betere kleuren met dezelfde of meer compressie als .jpg. Vooral bij kleine plaatjes vaak betere kwaliteit.
:confused: Ehumm.. wanneer is een plaatje klein?
 
Info

Zelf proberen is het beste. Verder letten op de software die je gebruikt. Je wilt geen jpg's die thumbnail informatie bevatten, dit maakt ze onnodig veel groter. Photoshop heeft bijvoorbeeld een export functie om afbeeldingen te optimaliseren naar grootte of aantal kleuren.
 
Geplaatst door caveman

Zelf proberen is het beste. Verder letten op de software die je gebruikt. Je wilt geen jpg's die thumbnail informatie bevatten, dit maakt ze onnodig veel groter. Photoshop heeft bijvoorbeeld een export functie om afbeeldingen te optimaliseren naar grootte of aantal kleuren.
Is dat de "Save for Web" functie in Photoshop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan