Bestandsverwijzing als attachment in Lotus Notes

Status
Niet open voor verdere reacties.

bwetpdpa

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Hallo,

ik gebruik lotus notes en xp

wanneer ik via file attach naar een bestand in windows wil browsen en in het pad staat een shortcut, dan wordt die shortcut als link in het attachment gemaakt.

Dit is niet de bedoeling want ik wil nog verder browsen.

Het klinkt misschien wat ingewikkeld, maar wanneer u de gif eens bekijkt begrijpt u het beslist! Weet iemand een oplossing?

Bijlagen

• link.gif
    link.gif
    9,7 KB · Weergaven: 60
Ik heb een paar vraag bij je melding:

- Wil je die shortcut gebruiken om (via dubbelklikken op die shortcut) te bladeren naar de map waar die shortcut naar verwijst?
Indien ja, dan is dat niet de goede werkwijze, want een shortcut is gewoon een bestand, en dus gaat Lotus ervan uit dat je dat bestand dan wilt attachen... Je zult dus dan op een andere manier bij de map moeten komen waar de bestand(en) staan die je werkelijk wilt attachen...

We horen het wel van je of dit geschetste scenario overeenkomt met wat je probeert.

Tijs.

Ja, dit is precies wat ik wil doen.

Het rare is, op mijn vorige pc ging dit wel.

Nu echter niet meer.

Vindt ik eerlijk gezegd verbazingwekkend. Per slot kun je met attachen alle typen bestanden attachen, ook shortcuts.

Misschien is er een instelling in Lotus zelf (wellicht in Notes.ini) die het mogelijk maakt om shortcuts anders te behandelen dan andere bestanden, maar dat weet ik verder niet. Misschien zou je de Notes.ini van nu en de vorige die je wél het goede resultaat gaf naast elkaar kunnen leggen voor verschillen?

Tijs.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen ervaring met Lotus Notes, maar op de IBM website vond ik in de support-sectie flink wat artikelen over attachements.
Zit daar iets tussen dat op jouw probleem slaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan