Bestandsverwijzingen door de war

• Onderwerp starter Onderwerp starter pedeb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pedeb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Betreft: XP Home SP2.

Bij een poging om met behulp van Powerquest Partition Magic 7.0 de beschikbare schijfruimte opnieuw te verdelen over enkele van mijn partities (NTFS-formaat), bleef de pc hangen. Na een reboot bleek een van mijn secundaire partities niet meer te benaderen. Met Powerquest PTEDIT kon de partitie weer worden herkend. Hierna CHKDSK /F gedraaid.

Nu is de betreffende partitie weer beschikbaar, echter de bestandsverwijzigen kloppen niet meer! Bijvoorbeeld als ik mp3-bestand "A" wil afspelen krijg ik mp3 "B" te horen, of de mp3-speler poogt een word-document af te spelen. Aangezien op deze partitie enkele duizenden muziekbestanden alsmede eigen video-opnamen staan, is het voor mij van groot belang om alles weer goed te kunnen benaderen. Zijn er betrouwbare tools beschikbaar waarmee ik dit voor elkaar kan krijgen?

In PM zit een tool om bestandsverwijzingen te corrigeren...

Verplaatst naar software XP, aub even opletten in welke sectie berichten vragen gesteld worden ;)

Sarvo, bedoel je de Drivemapper? Die is toch bedoeld om verwijzingen naar andere partities te corrigeren?
Mijn probleem speelt zich af binnen 1 partitie. De filenaam in explorer verwijst niet naar het file dat wordt geopend. Het is bij wijze van spreken alsof je een tosti in de videorecorder stopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan