Beste beeldkwaliteit

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

Wat is het slimste om te kiezen als de audio niet uitmaakt.

HDMI of VGA

en dan heb ik het puur over beeld kwaliteit.

mvg

welk apparaat ?
de koffie machine of de fiets......

iets meer info is zeer wenselijk.

Een monitor daarom heb ik het onder hardware -> monitor geplaatst

wat is de uitgang van je videokaart?

dan ga ik voor een hdmi kabel.

Kun je ook een rede geven? Als de audio niet uitmaakt.

vga is analoog en hdmi is digitaal

Ok maar kun je echt een duidelijk voordeel geven wat is het voordeel van digitaal over analoog, is het beeld scherper? het enigste verschil dat ik kan bedenken is dat vga het voordeel heeft dat je het vast kan draaien.
En de kabel dus beter bevestigd is.
maar toch adviseert iedereen mij HDMI maar niemand kan het onderbouwen of duidelijk uitleggen., waarschijnlijk vinden ze het gewoon mooier klinken :P

Een VGA aansluiting geeft het signaal (dat origineel digitaal is) analoog door. Je monitor zet het dan weer om naar digitaal om het weer te geven.
Met HDMI vervalt de omzetting digitaal naar analoog en weer terug.

Tijs.

Ok ik snap dat er verschil zit in analoog en digitaal.
Maar wat is het voodeel, bijvoorbeeld HDMI is sneller, HDMI is scherper beeld.
Als ik niks merk van het omzetten van digitaal naar analoog maakt het ook niks uit in het gebruik.
Ik bedoeld dus echt de verschillen die ik merk, niet de verschillen die ik niet merk

jij zult geen verschil zien tussen vga en hdmi.
dat nemen jouw ogen niet waar.

Ik denk dat je het beste beeld krijgt door een goede monitor te gebruiken, en je kleurprofiel zo instelt dat je kleuren overkomen zoals dat zou moeten. hdmi en vga, in principe maakt dit kwa beeldkwaliteit niet enorm uit, met hdmi hoef je minder op je beeldscherm in te stellen, al hebben de meeste monitors een functie om de instellingen voor vga zelf op te pakken. vga is trouwens meer gevoelig voor storing.

Een goede monitor scheelt per functie, wil je er games op gaan spelen, dan is het gewenst om een tn paneel te hebben, deze hebben het minst last van "ghosting".
Wil je levensechte kleuren hebben, dan zou je het beste voor IPS kunnen gaan.

En wil je een scherper beeld, dan speelt de resolutie en de grootte van de monitor een grote rol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan