Beste beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door buffy
AVG is geen firewall maar een antivirusprogramma.
Ik bedoelde natuurlijk ZA (bericht aangepast).
Dat AVG een antivirusprogramma is, is me bekend. ;)

Guus.
 
Wow, allemaal echt bedankt voor jullie reactie!!:thumb: :D nou weet ik wat er ongeveer wordt gebruikt over het algemeen:D

thnx
Yoeri
 
Geplaatst door Freakiej


In firefox zijn meer lekken ontdekt dan in IE.\
KLIK

Die nieuwste lekken zijn inmiddels gedicht: http://www.security.nl/article/11824/1/Security_update_1.07_voor_Firefox_nu_te_downloaden.html

En bovendien: http://www.security.nl/article/11823/1/Mozilla:_Firefox_is_veiliger_dan_Internet_Explorer.html

In de periode tussen 2003 en 2005 verschenen er 22 security advisories voor Firefox 1.x met de rating "niet kritiek". In dezelfde periode verschenen er 85 security advisories voor Internet Explorer 6.x, die als "zeer kritiek" bestempeld werden.

Waaraan ik nog zou willen toevoegen dat de lekken waar de 'gewone thuisgebruikers' van te vrezen hebben, de lekken waar spyware en trojans door binnenkomen, voornamelijk te maken hebben met activeX - en alleen IE werkt met activeX, Firefox niet.

Stomweg 'lekken tellen' zonder naar de aard van de lekken te kijken is een nogal onnozele manier van vergelijken, vind ik.
 
Jawel, je hebt wel gelijk dat je zo niet echt eerlijk kan vergelijken.

MozillaZine benadrukt in een reactie dat de ernst en patchsnelheid van een lek meer zeggen over de veiligheid van een browser, dan het aantal lekken.

Maar als er in IE 8 kritieke lekken zijn gevonden, en in Firefox 18 dan zegt 't toch wel wat. Niet dan?
Alhoewel Microsoft nooit zo snel is met 't maken van patch.

In de periode tussen 2003 en 2005 verschenen er 22 security advisories voor Firefox 1.x met de rating "niet kritiek". In dezelfde periode verschenen er 85 security advisories voor Internet Explorer 6.x, die als "zeer kritiek" bestempeld werden.

In de eerste helft van dit jaar kwamen in de Mozilla-browsers in totaal 25 lekken aan het licht. Achttien daarvan werden bestempeld als kritiek. Marktleider Internet Explorer had in totaal 13 veiligheidslekken, waarvan 8 ernstige. Dat schrijft Webwereld.

Vreemd dat ze elkaar tegen spreken! :rolleyes:
Maar security.nl komt me wel wat prof. over dan nu.nl :D:D:D
 
Geplaatst door Freakiej
Vreemd dat ze elkaar tegen spreken! :rolleyes:
Ze spreken elkaar niet tegen, want het ene citaat gaat over het aantal security advisories en het andere citaat over het aantal lekken. Dat is niet hetzelfde. ;) Bovendien spreken de twee citaten over verschillende periodes. 't Is maar net hoe en wat je precies telt... Het zegt dus eigenlijk allemaal niet zo veel. :)
 
Als je dieper wil ingaan op de voor- en nadelen van verschillende anti-virussen, moet je deze secties eens erg goed uitpluizen, want de vraag "welke antivirus is de beste?" of dergelijke, is al in veel varianten naar voor gekomen. :)

James:)
 
Klopt, maar toch heel erg bedankt! Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar weet iemand iets over de 'nieuwe' versie van Netscape omtrend de veiligheid etc.?

Alvast heel erg bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan