Beste CPU Koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hey allemaal,

Ik dacht: is het geen idee als we hier een lijstje maken met de op dit moment beste CPU koelers. Dit maakt het voor velen toch weer ietsje makkelijker om te kiezen. Ik weet dat er al veel andere sites zijn die koelers vergelijken, waaronder veel engelsen. Maar als iemand hier een koeler heeft die hij/zij andere mensen wil aanraden, en misschien een korte beoordeling geeft? Dan kunnen de lezers zien of de koeler die zij willen wel aan te raden is om te nemen.

Ik zal maar vast beginnen met een paar koelers die ik uit mijn hoofd de beste vind:

*Cooler Master's V10 presteert niet zoals hij gebouwd is, heb ik ergens gelezen. Anders was dit een grote jongen!

1. Thermalright TRUE 120
2. Scythe Mugen 2
3. Cooler Master Hyper Z600
4. Cooler Master V8
5. OCZ Vendetta 2
6. Cooler Master GeminII

Kom graag met wat nieuwe koelers en dan wil ik lijstje wel blijven bijwerken.

Oh, en heeft iemand al ervaring met een van bovenstaande koelers? Laat dan graag horen hoe die koeler je is bevallen :)

Groeten,
AG

Laatst bewerkt:
Ik vind het een goed idee om dit te doen, jammer kan ik weinig tot niets bijdragen. Ik heb namelijk geen ervaring hiermee. Toch kan dit handig zijn voor andere mensen (en mijzelf voor later)

Heel belangrijk als je je CPU gaat overclocken
Ik heb gelezen dat 'Thermaltake MaxOrb' een heel goede zou zijn.
Wat blijkbaar wel een probleem kan zijn is het instaleren, er staat namelijk op de site van Alternate: "Door zijn afmetingen kan het zijn dat deze koeler niet op ieder moederbord past."

Ik ben hier echter niet zo goed van op de hoogte :(

Formaat (BxHxD)
Koeler 120 x 120 x 25 mm
Totaal 143 x 95 x 144 mm

Ik heb zelf een synthe mugen 2, een erge grote koeler. Die goed koelt. Je moet je wel een grote case hebben. Het installeren van de cpu was wel een lastige klus. Maar al met al is het een erg goede koeler voor een goede prijs.

Denk dat het erg lastig wordt. Je zal ook per koeler moeten aangeven voor welke socket deze gemaakt is. De socket 775 is denk ik momenteel de meest voorkomende van Intel, maar de nieuwe socket 1366 is ook in opkomst. Daarnaast zullen er nog een hoop mensen met de socket 478 draaien. Zo heb je natuurlijk ook verschillende sockets voor AMD echter heb ik daar geen ervaring mee.

De Thermalright Ultra 120-extreme moet een goede voor de socket 1366 zijn.

Over dit in mijn systeem (socket 775) zittend koelertje ben ik uiterst tevreden.

Laatst bewerkt:
Gekeken naar de nieuwste koelers zie je toch wel vaak dat deze voor de meest gebruikte sockets wel van toepassing zijn (er zijn ook maar weinig uitzonderingen op dit moment.)

@Apollo:

Geeft niet als je niks kunt bijdragen. Bedankt dat je het toch een goed idee vind ;) Voor de mensen die wel wat bij kunnen dragen (en dat zijn er geloof ik veel op dit forum) is het natuurlijk aan te raden.

Dit is ook handig voor mezelf, voor de bouw van mijn nieuwe systeem.

@gangkill:

Welke cpu gebruik je? En hoeveel graden scheelt de Mugen 2 tov de stock koeler? Dat is iets waar ik veel aan heb! :)

Ik gebruik hem met de q9550, verschil weet ik niet met de andere want ik heb nooit met een stock koeler gedraaid.

Wat zijn je idle en load temps? Ik maak een schema waarin ik resultaten vergelijk, ook met info van internet. Dan hebben de lezers gelijk een goed overzicht.

Er komt dus ook een gemiddelde prijs achter. En de laagst bekende prijs. (in NL...)

Looks zullen voor sommigen (voor mij) ook uitmaken. Ik vind persoonlijk de V8 er heel indrukwekkend uitzien! Maarja, dat geld dan weer niet voor iedereen he ;)

Ik heb alles gister in een nieuwe case gebouwd, dus exacte temperaturen kan ik je nog niet geven, De temperatuur volgens pc wizard nadat hij sinds 9 uur vanochtend heeft gedraaid is 45 graden. Ik zou het na een potje PR of GTA IV de temps ook een bekijken.

Het is weer even geleden dat hier is gereageerd, en ik hoopte dat jij, gangkill, al een temperatuur kon melden? Ik ben nu ongeveer bezig met een lijst maken, info opzoeken van verschillende sites (oa. HWI) over temps bij bepaalde vermogens (W), dat zou het wat algemeen moeten houden.

Ik ben net terug van vakantie, ik zou in de loop van deze dagen wel even de temps meten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan