Beste cpu voor een gtx 780

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumry

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2014
Hallo,

Ik heb reeds een pc samengesteld met een gtx 780 erin en een oude q6600 cpu. Ik had tijdens het aankopen geen rekening gehouden met het bottlenecken van deze cpu, nu is mijn vraag of ik iets kan veranderen in de settings van het mobo of dergelijk, of moet ik een nieuwe cpu met moederboard kopen. Zo ja welke cpu zo er het beste bij passen. Ik zoek iets wat niet te duur is maar wel goed genoeg. Het liefts van i5 of hoger.

Alvast bedankt

ik zou een nieuwe cpu kopen misschien dat je nog kan overklocken maar ik weet niet of dat veel gaat helpen
kan je iets specifieker zijn met de prijs, want niet te duur kan van alles zijn :P

Laatst bewerkt:
Ik denk zelf dat een socket 775 het niet gaat redden, ik heb nu de standaard q6600 Oc naar 3,0GHz maar het helpt niet. Ik zoek iets rond de 150 euro, maximaal €200 goedkoper mag altijd :p

Zou je de specificaties van je pc willen doorgeven ook de behuizing

Laatst bewerkt:
Inderdaad, je zal een nieuw setje moeten gaan aanschaffen van moederbord + cpu + werkgeheugen. Voor socket 775 is er namelijk niet veel vooruitgang meer....

Met 200 euro ga je het overigens niet redden helaas.

Ik bedoelde eigenlijk €200 voor de cpu :P
Maarja

De specificaties zijn als volgt:
hornet CA 0300 NG
Gtx 780 windforce
Cooler master m2 850W
Msi g41m p33 combo
Q6600 OC 2,9 GHz met stock cooler
4 gb ram stock
3x 500Gb Hdd intern

Overigens zag ik in mijn bios voltage settings voor de pcie poort. Als ik dit lager zet kan dat dan ook schelen. De gpu mag van mij best minder hard draaien. Met een evga gpu tool had ik de gpu al op 50% laten draaien maar dit was nog te veel :/
Het probleem is dus het bottlenecken of schokken en niet dat de gpu op vol vermogen moet draaien

zou je er ook mee willen overklocken?

nee dan zou ik dit lijstje nemen ----> link
ja dan dit lijstje ----> link

Laatst bewerkt:
Ik zou er niet perse mee willen overclocken maar die cpu is maar pakweg €15 meer dus dan kan ik toch gelijk beter die nemen. Bedankt voor de links btw want zo'n goedkoop moederboard was ik nog niet tegen gekomen. Effe sparen en dan wordt het die denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan