Beste Graitis virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmijtoch

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hoi!

Ik zoek een gratis virusscanner
Korte vraag:
"Wat is de beste gratis virusscanner?"

Alavast bedankt

BJ

zelf gebruik ik de gratis virusscanner Avast
http://www.avast.nl/

ben er erg tevreden over.
Je moet je alleen de eerste keer wel een gratis "activatie" code aanvragen.

Owkeej bedankt voor jullie mening.
Nu wil ik graag een mening van een 'neutraal' persoon welke de beste is van dit lijstje:
- Avira
- Avast
- AVG

Of toch nog een andere? of mischien een combinatie van 2?

Alvast bedankt,

BJ

Owkeej bedankt voor jullie mening.
Nu wil ik graag een mening van een 'neutraal' persoon welke de beste is van dit lijstje:
- Avira
- Avast
- AVG

Of toch nog een andere? of mischien een combinatie van 2?

Alvast bedankt,

BJ

Neutrale personen posten hier niet. Neutrale informatie is te vinden bij de consumentenbond en anderen. Zelf gebruik ik voor een oude P3 Avast.
Een combinatie van 2 virusscasnners mag nooit. Die kunnen elkaar gaan tegenwerken of je systeen zeer traag maken. Wat wel dubbel kan is een viruscontrole bij je provider voor je e-mail. Mijn provider heeft dat ook. Toch kwam daar 2 weken terug een spammailtje met een trojan door. Gelukkig vond NOD 32 hem. Is trouwens de eerste keer in ik weet niet hoeveel jaren dat er een virus op me af kwam.:p

waarom gebruik jij de zoefunctie van ons forum niet.
deze vraag is al zo vaak voorbij gekomen.:confused:

Dit is gedeeltelijk waar, je kunt net zo veel virusscanners installeren als je wilt, maar je moet er bij het booten maar 1 automatisch op laten starten.
Daarna kan je bij een grondige inspectie door het aan en uitzetten van de verschillende scanners deze programma's na elkaar laten scannen.

Dit is gedeeltelijk waar, je kunt net zo veel virusscanners installeren als je wilt, maar je moet er bij het booten maar 1 automatisch op laten starten.
Daarna kan je bij een grondige inspectie door het aan en uitzetten van de verschillende scanners deze programma's na elkaar laten scannen.

Dan vergeet je voor het gemak dat de drivers toch wel worden geladen.......:confused:

Drivers en services van geïnstalleerde, of zelfs van niet goed gede-installeerde programma’s worden gewoon geladen.
Probeer het zelf maar eens uit.

Een degelijke anti-virus, daar betaal je voor

Er bestaan inderdaad een resem gratis anti-virus programma's, maar mijn ervaring zegt dat de meeste betalende producten nog steeds betrouwbaarder en correcter zijn mét een degelijke support en snellere updates. Kijk ook eens naar de extra features van gratis producten. Die kunnen niet tippen aan de betalende. Dat is enigzinds normaal.

In deze tijd is het van essentieel belang om een goede virus, spyware-scanner en firewall te hebben! Voor wat een goed product tegenwoordig nog kost kan je niet sukkelen.

Voor de twijfelaars (thanks google!); Via volgende site krijg je korting op producten van een degelijke vendor:

http://www.ictasq.be/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=35

Ben ik niet met je eens.
Zo vind ik Avast vele malen beter werken als Norton bijvoorbeeld......

Wil ik nog even de opmerking plaatsen, dat voor veel mensen gratis anti-virussoftware prima is, maar betaalde programma's als NOD32 of Kaspersky, vaak beter scoren. Daarnaast moet je er rekening mee houden, dat in gratis versies van de genoemde anti-virusprogramma's vaak niet alle beveiliging zit, die wel in de betaalde versies zit. AVG bijvoorbeeld heeft namelijk ook gewoon een betaalde versie, waar wel de volledige beveiliging in zit. Zo heeft ook Avira een betaalde versie van hun virusscanner. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan