Beste laptop van dit moment

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glowingdevil

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
ik wil graag een nieuwe laptop gaan kopen. nu heb ik al even op internet gekeken en daar zie ik allemaal tegenstrijdige vergelijkingen van bijvoorbeeld de T9400 en de P8400 maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik nu het beste kan kopen.

welk merk hij is maakt niet uit zolang het maar geen packard bell is. ik wil wel graag dat er een blueray speler in zit en dat ik er een beetje normale spellen zoals GTA SA en world of warcraft op kan spelen (ook al is een laptop eigenlijk niet echt voor spellen). ik ga er in ieder geval films op kijken en af en toe een spelletje op spelen, ik gebruik hem ook op mijn school dus de batterij moet in iedergeval 3 a 4 uur mee kunnen (het liefst nog langer maar ja).
ook moet ik er een snelle verbinding met mijn eigen netwerk mee kunnen hebben zodat ik snel kan downloaden. en wil ik graag windows vista ultimate erop hebben. tot slot wil ik graag een 17 inch scherm

ik heb misschien wat veel eisen maar ik wil gewoon weten wat ik het beste kan kopen
mijn budget is rond de 1500 euro

alvast bedankt

Een medion p8610 heb ik. Heel goed ding. Megascherp 18.4 inch scherm. Bluetooth. Helaas geen bluray. Maar ik heb gta 4, gta sa en vicecity, alles doet het uitstekend.
320 gb. HDMI. eSATA. Wireless lan. 3x USB. Heeft een touch screen gedeelte met blauwe toetsen voor Media Center. Dat is een programma voor TV, Muziek, video en foto's.
En onthoud: TOCH SCREEN KNOPJES :D:D:p;)

ik had al even gekeken maar ik wil wel graag een blueray :p
nu kwam ik uit op de sony vaio

ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen 2 sony vaio. namelijk de VGN-FW31ZJ en VGN-FW21M. een paar van de verschillen hier tussen zijn de processor, grafisch geheugen, scherm resolutie en cache-geheugen.

even een klein lijstje: de bovenste is de FW31ZJ en de onderste is de FW31M

Cache-geheugen (L2 - KB)

6144

3072

Notebook Schermresolutie

16:9 wide screen WXGA++(1920x1080) X-black LCD Double Lamp

TFT kleurscherm WXGA++ 1600 x 900 X-black LCD

Levensduur batterij

2 Uur 10 Min.

2 Uur 45 min

Grafisch geheugen

512 MB DEDICATED VRAM

256 MB DEDICATED VRAM

Microprocessor

Intel® Core(TM)2 Duo Processor T9550 (2.66 GHz)

Intel® Core(TM) 2 Duo Processor P8600 (2.4 GHz)

Prijs

€1500

€1200

nu is mijn vraag voor wat ik met mijn laptop ga doen (zie post bovenaan). welke kan ik nu het beste kopen. dit lijstje is natuurlijk niet compleet maar de rest is tussen deze twee hetzelfde. en weten jullie waarom er 50 min verschil zit in de accuduur?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat zijn beide prima notebooks ze verschillen niet zo erg veel al denk ik dat die met de T9550 processor net even beter is maar ook 3 honderd euro duurder.

En die 50 minuten zal komen dat de 9550 en de video kaart(chip) even meer verbruikt tussen de processors zit al 10 wat verschil (35 om 25 watt)
En beide kunnen volgens mij doen wat je vraagt
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat zal wel opgevangen worden door een betere ventilator die warmte en dat hoeft volgens mij ook niet in te houden dat hij meer herrie maakt.

Modag

en nog iets sorry maar kan het beter nu even vragen als dat ik straks een slechte laptop koopt
het gaat trouwens tussen de VGN-FW31ZJ en VGN-FW31M ( ipv VGN-FW21M typfout enige verschil is harde schijf en accuduur voor zover ik weet)

hoe zit het dan met de prestaties tussen de 2, als ik er spellen op ga spelen (prestaties) merk ik dan dat de ene slechter is als de andere? er zit ook verschil in de chipset, processor, cache geheugen en grafisch geheugen namelijk. het is inderdaad wel 300 euro dus ik wil het eigenlijk wel even zeker weten

en dan mijn aller laatste vraag zie ik nou echt verschil in die beeldscherm resolutie en dat dubbele lampje (zie mijn lijstje hierboven)

Hoi,

Is zeer verstandig om eerst te vragen maar met 1 van deze twee koop je echt geen slecht notebook hoor ook de goedkoopste niet ,alleen de duurste is net even beter en de hogere resolutie is over het algemeen beter maar of dat die drie honderd euro waard is dat kan ik niet voor je beslissen .
En een notebook is niet echt om te gamen maar dat gaf je zelf ook al aan maar de rest kunnen beide goed aan.

Modag

heb ik toch nog een vraag :confused:
zou iemand misschien een vergelijkbare laptop kennen van een ander merk dat goedkoper is? het merk maakt mij namelijk echt niet uit zolang hij maar goed werkt. het is niet zo dat hij echt teveel is, maar als het goedkoper kan.
je zult wel gemerkt hebben dat dit de eerste keer is dat ik me echt in laptops verdiep, weet er eigenlijk niet zoveel vanaf. :p

die blueray speler was eigenlijk gewoon een extraatje ik dacht handig, heb namelijk geen losse thuis en het is toch betere kwaliteit als dvd. maar hij hoeft er echt niet persé in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan