Beste manier voor een language-systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Heel simpele vraag: Wat is de beste manier om een fatsoenlijk talensysteem op een website te maken?

Zelf dacht ik eraan om alles in een groot PHP bestand te zetten, met een array die linkt aan de tekst. Dan kan ik bijvoorbeeld een functie maken die de tekst ophaalt, op basis van een in de sessie vastgelegde instelling. Maar zo'n bestand kan behoorlijk groot worden, dus ik vroeg me al af of dit kwaad kan?
ik vond ook iets met MySQL. Is het misschien verstandiger om met MySQL te werken waarin ik de tekst opsla? Of is pure PHP toch een betere oplossing?

Ik heb helaas geen informatie over de kracht van de server, en het bezoekersaantal van de website. Mocht dit toch handig zijn, dan kan ik er maandag aanstaande naar informeren.

Alvast bedankt!

zo mysql ?? geheugen je gaat toch niet alle termen in geheugen plaatsen
in php variabelen zelfde probleem

ik doe het als volgt zoeken naar %key% en vertalen maar mogelijke problemen zijn dan bij linken zie %20
Bijgevolg moet je op voorhand weten welke sleutels je nodig zal hebben . Anders zit je verveelt met het probleem dat je ook je pagina in geheugen moet houden.Maar je kan ook door een sleutelbestand automatisch te genereren elke sleutel opslaan zodat je die opvoorhand hebt
properties.inc
met een template
Qtemplate.inckijk ook naar de Qhtml

zie phphandleiding is dit mischien ook iets
PHP:
<?php

function callback($buffer)
{
  // replace all the apples with oranges
  return (str_replace("apples", "oranges", $buffer));
}

ob_start("callback");

?>
<html>
<body>
<p>It's like comparing apples to oranges.</p>
</body>
</html>
<?php

ob_end_flush();

?>

Je weet dat je rekening moet houden met werkwoordsvervoeging? Als je voor elk werkwoord elke vervoeging wilt inplaatsen ben je lang bezig. Waarom gebruik je niet gewoon google translate? Er zijn vast wel API's voor.

Remi321Beste manier voor een language-systeem?
Heel simpele vraag: Wat is de beste manier om een fatsoenlijk talensysteem op een website te maken?​

Elke taal apart specificeren. Via een aparte index/default.

Ik heb geen intensie om voorgaande respondenten te verbeteren. Integendeel...

Ooh, ik dacht iets zoals Google Translate.
Ik zou geen andere indexes maken, maar een taalbestand b.v. lang.inc, en dan op elke plek de tekst oproepen die je nodig hebt en dan <?php echo $TAAL[$gebruikertaal]['neus']; ?>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan