• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beste medeforummers,

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
ten eerste..bijgevoegd bestand Bekijk bijlage WestTrucksProgramma.xlsb heb ik met jullie hulp gemaakt en veel aangepast. Zo leer je nog eens wat..
De vraag is nu: Na het aanmaken van een nieuw formulier middels het formulier Nieuw Voertuig, worden alle bestanden keurig aangemaakt, en de hyperlinks maken in het tabblad van het nieuwe voertuig lukt ook prima.
Maar nu moet er ook een hyperlink komen in b.v. het tabblad 6x6 of 8x8, afhankelijk van de keuze in het formulier.
Hierin staan al voorbeeldknoppen, shapes dus.
Hoe kan ik dit automatiseren middels vba vanuit het formulier? Alle "shapes"hebben immers een unieke naam...en in die nieuwe shape moet uiteraard een hyperlink komen naar het nieuw gemaakte tabblad. Bovendien moet in de "shape" het kenteken komen als tekst, vergelijk op sheet 6x6.
Ik kom er nog niet uit, helaas...

Hoop op een goede oplossing, hoewel ik ook blijf zoeken en proberen.

Hartelijk dank alvast,

Maarten

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik totaal niets van deze opzet begrijp en gezien het aantal views de rest ook niet. Verzamel je gegevens in 1 tabel ipv er 1 grote flipperkast van te maken. De forumtitel mag je ook wel even aanpassen want die heeft niets met een vraag te maken.

Hyperlinks

Beste VenA,

je hebt natuurlijk gelijk, maar ik ben redelijk nieuw op dit forum. Zal kijken of ik de titel kan aanpassen.
Overigens heb ik voor deze opzet gekozen omdat onze monteurs zelf de gegevens op een zeer groot touchscreen moeten invullen, en dat moet zo snel en makkelijk mogelijk gaan, vandaar al die onderverdelingen in categorieën en kentekenbladen met knoppen met hyperlinks naar de gemaakte bijbehorende workbooks.

Ik ben maar een hobbyist, die door ziekte tijdelijk niet meer kon rijden op een vrachtauto. Toen kwam ik op kantoor in de garage, waar alles nog met ordners en papier ging.
Dat was mij een doorn in het oog en toen ben ik in overleg hiermee begonnen. Het programma werkt al meer dan een jaar perfect, maar de monteurs hebben niet de kennis of tijd om bijvoorbeeld nieuwe voertuigen in te voeren. Gaan zitten en zoeken in bv een formulier met allerlei list- of comboboxen is geen optie.
Wij hebben diverse voertuigsoorten, zoals 6x6, 8x8, 10x4 e.d. En zo willen ze ook zoeken, anders krijg je een brei van kentekens (volgens hen, zelf zou ik het idd ook anders willen)

Daarom wil ik het ze zo makkelijk mogelijk maken om een voertuig in te voeren, omdat ik zelf over 2 jaar met pensioen hoop te gaan.
Lang verhaal, maar ben wel enige uitleg verschuldigd.

Nogmaals, verder werkt alles prima. Kopieën naar de administratie en opslag op twee locaties, het werkt...Ze kunnen altijd terugkijken naar eerdere werkorders.
Overigens, in mijn voorbeeld werkt alleen KIPPERS - 6x6. In de daar staande knoppen moeten dus kentekens als tekst komen, en de hyperlink naar het tabblad met de naam van dat kenteken

Ik hoop dat mijn vraag nu duidelijker is...

Groet,

Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan