Beste Mensen, heb Zwart Beeld + Bleep Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

weeterniksvan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
4
Beste Mensen Ik Heb Dringend Jullie Hulp Nodig!!:shocked:

Een tijdje terug zat ik op de pc toen ik met spoed weg moest ik was zo een sukkel en trok de kabel van de pc eruit:(

Toen ik terug kwam en de pc probeerde te starten bleek dat het beeld zwart bleef en ik een constante bleep geluid hoorde.:shocked:

Ik heb helemaal geen verstand van computers ik heb dit incident al een keer eerder gehad en toen ik het liet maken ging het na 2 dagen weer stuk

Dus ik heb geen zin om weer zo veel te betalen en dan geen resultaat

IS ER IEMAND DIE VERSTAND HIERVAN HEEFT EN KAN HELPEN:thumb::thumb::thumb:

eventuele informatie:eek:[/B]

Motherboard: S-series GIGABYTE Supports Intel® Core™2 Duo Processors
Pc: Windows Xp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst welkom op helmij.
De beepjes kunnen aangeven wat er mis is met je systeem.
Kan je vertellen welke bios je moederbord heeft en welke beepjes je krijgt.
Aantal beeps en duur van de beeps.
Dit maakt het ons al makkelijker om te kijken in welke richting we moeten zoeken.
 
De bios in een simpel systeem dat je computer nodig heeft om met de verschillende hardware onderdelen om te kunnen gaan.

Verwacht daar niet zo snel een probleem mee of je moet nogal zwakke hardware onderdelen hebben.

Wat wel vaak een probleem zal gaan opleveren is dat als je windows niet op de normale manier afsluit en wat voor het systeem als met grof geweld is de computer gaat uitzetten.
Windows nog met een bewerking bezig kan zijn en hij niet meer op tijd zijn data wat dan nog in het geheugen staat niet meer terug kan schrijven naar de harde schijf.
Het gevolg daarvan is dat je windows installatie beschadigd word wat weer allerlij verschillende gevolgen kan hebben tot zelfs dat je systeem niet meer goed kan opstarten.
Maar daar was dus al achter.:)

Tja hoe los je zo iets nou op ,ik zou zo op eerste gezicht aan een drijvertje denken en dan aan die voor je videokaart waar je wat onderdelen van mis.
Probeer eens in met de F8 toets ingedrukt vlak na de bios of het eerste scherm in scherm voor de veilige modus te komen en probeer de driver in de veilige modus eens opnieuw te installeren.
Want als goed is kies windows in de veilige modus voor de standaard driver die niet beschadigd kan zijn omdat op het moment dat je stekker er uit trok een andere driver was geladen waarvan ik denk dat hij nu niet meer compleet geladen kan worden.

Succes.
 
ik heb je advies opgevolgt en heb de pc gestart vervolgens f8 ingedrukt maar er komt niks om dat het beeld heel de tijd zwart is er is geen eerste scherm

Tog bedankt
 
Adh van de beeps die je aangeeft zijn er in eerste instantie 2 mogelijkheden.
1, kan te maken hebben met kapotte/slecht werkend/niet goed aangedrukte geheugen.
2, je videokaart is kaduuk.
3, je voeding is niet helemaal lekker meer(piekspanningen).
Aangezien je geen beeld hebt denk ik eerder aan optie 2, daarna optie 3.

Heb je toevallig een andere videokaart liggen of van iemand kan lenen?
Probeer die eens uit.
 
ik denk toch eerder dat de voeding het heeft begeven aangezien je zomaar de stekker eruit hebt getrokken.
 
Award BIOS Beep Codes:
Repeating (endless loop) - Memory error - Check for improperly seated or missing memory.

AMI BIOS codes
continuous - memory/video problem - Memory or Video problem

http://www.mandriva.com/nl/downloads/one/

Ik maar eens wat quotes in deze post geplakt van de 2 meest voorkomde biosen en daar de error code bij gedaan van het contante beep geluid.

En dan maar iets lekker vreemd ,een link waar je een linux live cd kunt downloaden mandriva one.

Ik ga natuurlijk voor lekker vreemd en zou dat eens willen doen met mandriva.

Zo van hij doet het niet door een hardware probleem of het doet het wel en heeft windows een software probleem.

Want als ik dat zo lees heeft weeterniksvan zijn computer toch niks meer te verliezen en mogen er weer heerlijke orthodoxe methoden worden toe gepast. :love::cool::d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan