"Beste" mini-laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Wie durft zich te wagen aan een vergelijk tussen onderstaande mini-laptops?
Deze voldoen aan onze minimale eisen: camera aanwezig, microfoon aanwezig, Windows XP en Wifi. Wie kan sowieso al zeggen welk merk/type we niet moeten nemen uit eigen ervaring? Wie heeft bijvoorbeeld ervaring met de constructie/stevigheid van bepaalde mini-laptops? Het gaat om de volgende apparaten:

Acer Aspire One D250-Bk - 1024 MB / 160 GB 2200mAh XP
Samsung N110 KA02NL - 1024 MB / 160 GB - Wit 5200mAh XP
Samsung N120 ATOM/N270-1.6G 6 cell batterij XP
Acer Aspire One 751h-Bk - 1024 MB / 160 GB 4400mAh XP
Packard Bell dot s.NL/098 - 1024 MB / 160 GB - Rood 6 cell batterij XP
Asus EEE PC 1005HA - 1024 MB / 160 GB - Zwart 5600mAh XP

Maar als iemand nog een ander merk/type weet dat zeker beter is dan bovenstaande, dan hoor ik dat graag.

Heb zelf een EEE op proef gehad. Hij was lekker licht en klein en deed zo'n 8 uur met een accu. Snelheid was prima, maar dat kon ook komen doordat het een verse XP-install was. Ik heb hem uiteindelijk niet genomen omdat de toetsen toch te klein waren voor mijn (grote) handen. Ik drukte steeds meerdere toetsen tegelijkertijd in en dat was nogal frustrerend waardoor ik toch voor een full-size laptop gegaan ben.
Ik kan je er dus ook niet veel meer over vertellen :)

Weet geen specifieke info over die netbookds, maar wel dat de MERKEN Acer en Packard Bell heel wat minder kwaliteit en degelijkheid bieden

Ik heb op dit moment een Compaq Mini 110c-1010SD (van HP).
Handig en klein mini-notebook. Specificaties zoals bij een normaal mini-notebook hoort. Alleen de accu is 3-cels, dus kan je er ongeveer 2,5 uurtjes mee. Voor de rest heeft het 24-beeldlijnen minder (hoogte), resolutie is namelijk 1024x576. Heeft een mat scherm, dus weinig last van weerspiegeling. De toetsen zijn groot genoeg, waardoor het wel lekker tikt. De prijs ligt ongeveer op €299,00 (op internet 2 tientjes goedkoper). Voor de rest, niks speciaals over te zeggen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reakties zover. Ik ga morgen eens kijken wat mijn collega's er van vinden :thumb:

Ik heb de Asus eee pc 1005 ha-m gehad, accu gaat echt niet 8,5uur mee zoals beweerd. Er klopt niets van de accutijd aangegeven onderin het scherm.

Daarnaast scherm kanteld niet ver genoeg vind ik en kraakt. Toetsen veren te veel mee. Waar ik me erg aan erger bij vele merken, is de plakletters op de toetsen. Je scrolt je gek met 1024x600, heel vervelend. Het geluid uit de speakers is om te huilen, staat software op waar je niets aan hebt. Heeft geen bluetooth. Muistoetsen voelen erg goedkoop aan.

Positief:

Dit netbookje is best snel, mooi scherp beeld, genoeg aansluitingen en een snel wifi internet. Touchpad werkt goed.

Packerd Hell heeft een te klein tuochpad en een glanzend scherm, valt dus ook af.

De Samsungs zijn prima, alleen onprettige muistoetsen, zijn niet degelijk en klein voor grote vingers.

De acer 250 heeft een te klein touchpad, kwaliteit is prima. Weet niet waarom mensen acer een minder merk vinden, is niks mis mee.

De Acer 751, heeft een groter scherm als de andere. Dus scrollen is bijna niet nodig. Is degelijk, heeft alles aan boord. Heb alleen mijn vraagtekens bij de processor, een atom 520 die op 1.33 werkt, dus trager. Heeft geen bluetooth maar dat is los te koop wanneer nodig.

Er zit weinig verschil tussen mini labtobs, dus is de keuze niet gemakkelijk.

De Compaq heeft een mat scherm. Nadeel is muistoetsen aan de zijkant van het touchpad. Verder in alles een prima netbook, heeft een fijn toetsenbord met zoals al gezegd grotere toetsen. Alleen scollen blijf je doen, resolutie is minder maar niet zichtbaar minder.

Beste keuzen is denk ik de Acer 751h omdat deze een mooi groot scherm heeft, fijn toetsenboord en lange accutijd. Alleen het glanzende scherm moet je op de koop toenemen. Voor buiten is de beste keuze dan de Compaq, ook qua prijs/kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reaktie. Over een week of 3 nemen we een beslissing en zullen jouw mening zeker meenemen. :thumb:

Voor buiten is de beste keuze dan de Compaq, ook qua prijs/kwaliteit.
Ik weet niet of erbicom het vooral gaat mee nemen op reis enzo. Op dit moment (Compaq Mini 110c-1010SD) heeft een 3-cels accu, dus wel minder. Binnenkort komt er een nieuwe Compaq Mini uit met betere specificaties, maar daar zit wel een hoger prijskaartje aan vast. Maar, dat is toch wel waard voor je geld? Kijk maar...

Het is inderdaad wel belangrijk dat de batterijen een tijdje meegaan. 6 cells geniet dus de voorkeur. Prijs is in dit geval van wat ondergeschikter belang. De mini-laptops zullen voornamelijk gebruikt worden voor Skype en e-mail bekijken op locatie waar niet altijd een stopcontact voorhanden zal zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan