Ik wil mijn PC wat sneller gaan maken voor het spelen van games, vooral 3D shooters.
Ik draai WinXP32 en ik heb zo'n 230 euro te besteden.
Ik wil nu kopen:
Asus P5QL Pro
Core 2 Duo 3.0 E8400
fan Cooler Master Hyper N520
en ik heb al een Geforce 9600GT 1GB en 4GB DDR2 667
Ik heb een P43 chipset genomen ipv P45 want dit zou net zo snel zijn en wil geen gebruik maken van SLI of Crossfire
Wil onboard Sound
Wil geen onboard VGA
Wil maar 1 x PCIe
Heb voldoende aan 1x IDE en 4x sata.
Wil niks overclocken
Is dit moederbord snel genoeg om optimaal te kunnen gamen met deze processor en videokaart? Heb ik er iets aan om een veel duurder bord met X48 chipset te kopen?
Als volgende update zou ik een NVIDIA GeForce GTX 275 videokaart willen kopen, is dit dan nog steeds het juiste moederbord voor deze configuratie met mijn wensen?
Verder heb ik DDR2 667Mghz en zie dat ze ook 800 en 1033mhz hebben. Heb ik daar iets aan voor gamen met dit systeem zonder van overclocking gebruik te maken of kan ik net zo goed mijn 667 behouden?
Ik draai WinXP32 en ik heb zo'n 230 euro te besteden.
Ik wil nu kopen:
Asus P5QL Pro
Core 2 Duo 3.0 E8400
fan Cooler Master Hyper N520
en ik heb al een Geforce 9600GT 1GB en 4GB DDR2 667
Ik heb een P43 chipset genomen ipv P45 want dit zou net zo snel zijn en wil geen gebruik maken van SLI of Crossfire
Wil onboard Sound
Wil geen onboard VGA
Wil maar 1 x PCIe
Heb voldoende aan 1x IDE en 4x sata.
Wil niks overclocken
Is dit moederbord snel genoeg om optimaal te kunnen gamen met deze processor en videokaart? Heb ik er iets aan om een veel duurder bord met X48 chipset te kopen?
Als volgende update zou ik een NVIDIA GeForce GTX 275 videokaart willen kopen, is dit dan nog steeds het juiste moederbord voor deze configuratie met mijn wensen?
Verder heb ik DDR2 667Mghz en zie dat ze ook 800 en 1033mhz hebben. Heb ik daar iets aan voor gamen met dit systeem zonder van overclocking gebruik te maken of kan ik net zo goed mijn 667 behouden?