Beste optie antivirus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb Norton antivirus tesamen met mijn pc en windows Xp gekocht en geinstalleerd
daarna een verlenging (bedrag overgemaakt, via renewall center)

nu zijn er 3 opties:
weer verlenging € 34
nieuw pakket € 33 (installatie vereist)
prof. pakket € 46 (installatie vereist)

wat is aan te raden?
ik internet/surf veel en email regelmatig

of gewoon kopen in de winkel?
Of over naar McAffee of andere?
of download?:confused:

Persoonlijk vind ik McAfee nog altijd de beste betalende virusscanner.

Maar de laatste tijd gebruik ik AVG van Grisoft. Daar heb je een volledig gratis versie van. Die wordt ook automatisch ge-update, je mails kunnen gescant worden, je PC via een schedule scannen, ... EN het is dus gratis.

http://www.computertotaal.nl/downloads/prog.cfm?id=310&sub=0

Het is natuurlijk niet het van het, maar voor een privé gebruiker genoeg (volgens mijn bescheiden mening)...

Jup, zonder weer over te gaan op "die is het beste of die is het beste"want dat krijg je snel met een vraag zoals deze raad ik je het volgende aan.
Beviel Norton je goed en vind je het niet erg ervoor te betalen? Dan zou ik voor de nieuwe versie gaan voor 33 euries.
Twijfel je echter en hou je liever je centjes in je zak dan kan je inderdaad een scanner zoals AVG nemen alhoewel ik al weer een tijdje naar volle tevredenhied op Avast draai.
Beide goeie scanners alhoewel mijn voorkeur dus naar Avast uitgaat.

Ik kies voor de gratis optie

dan moet ik eerst Norton er helemaal afhalen, toch?

Hoe doe ik dit zonder dat er nog iets blijft?

Via start programma's verwijderen?

en daarna pas de andere downloaden?:thumb:

Norton antivirus 2004

eerst gekocht bij PC winkel,1ste jaar
vorig jaar zomer verlenging gekocht
verloopt half augustus

Ja, gewoon via Software.
Dat moet afdoende zijn.
Mocht je daarna toch nog moeilijkheden hebben dan horen we het wel. Ik denk echter dat je geen problemen zult ondervinden.
Neem je AVG of Avast?

Dit staat er;

Symantec heeft een programma voor het verwijderen van de 2004- en 2005-versie van Norton AntiVirus, Norton Internet Security, Norton AntiSpam en Norton Personal Firewall wanneer de functie voor het verwijderen van software in Windows niet werkt

Eerst gewoon doen dus!!

NAV verwijderen levert in 95% van de gevallen problemen op. Dit is de beste methode:

1) verbreek de internetverbinding;
2) schakel Norton volledig uit (als je Windows 2000 of XP hebt, vergeet de services niet!);
3) verwijder het via Configuratiescherm > Software;
4) volg de stappen uit sectie 2 van Tisha's link.

Met een beetje geluk ben je Norton nu min of meer volledig kwijt.

Laatst bewerkt:
Misschien een tip...en het moet mogelijk zijn....
Wat ik zelf altijd doe is 1 keer per jaar mijn systeem op nieuw installeren. dit doe ik via een ghost bestand. Ik bezit hierna een "schone" PC en installeer hierna de virus scanner weer opnieuw, dan is de account welke je bezit wederom een jaar geldig. Misschien niet helemaal eerlijk, maar wel gratis, en je krijgt de nieuwste updates gewoon binnen. Echter moet je het wel willen op je pc opnieuw te installeren.

ik gebruik de laatste tijd bitdefender free. Volgens verschillende tests is bitdefender het beste in virusjes te ontdekken die nog niet bekent zijn.
Daarvoor heb ik etrust gebruikt hier was ik eigenlijk niet tevreden van je krijgt wel een jaar trial maar eigenlijk laat hij nog veel steken vallen
ik zou voor bitdefender gaan en om de zoveel tijd nog eens een online scan bij norton ofzow. En je bent gratis gesteld

Geplaatst door Raymond Bos
Ja, gewoon via Software.
Dat moet afdoende zijn.
Mocht je daarna toch nog moeilijkheden hebben dan horen we het wel. Ik denk echter dat je geen problemen zult ondervinden.
Neem je AVG of Avast?

AVG, bovengenoemde link?
Ziet er goed uit met autom. updates
Avast kan natuurlijk ook,is er een wezenlijk verschil?:confused:

of bitfender?

Wezenlijk verschil?
Ik geloof dat AVG niet in het Nederlands is en dat je in AVG iets moet instellen voordat je inderdaad automatisch je updates binnenkrijgt.
Verder is de interface van de één wat mooier en duidelijker dan de ander maar dat is aan jou om te beoordelen wat je beter bevalt.

De interface zie je pas als je als gekozen hebt...toch

Ik zie dat Bitfender genoemd wordt bij antivirusalert naast symentic en norton

avast avg worden niet genoemd

of dit wat zegt weet ik niet.....

ik heb nog ff Norton

denk dat ik voor Avast kies?

avast is alleen in het engels verkrijgbaar?

De 17de loopt mijn Norton abonnement af dus dan moet ik er wel aan

Is het niet link om norton eraf te halen en dan zonder iets naar een andere antivirus download te gaan?

Ik wil graag een nederlandse antivirus:confused:

Geplaatst door mnb
avast is alleen in het engels verkrijgbaar?
Avast is er ook in het Nederlands.

Geplaatst door mnb
Is het niet link om norton eraf te halen en dan zonder iets naar een andere antivirus download te gaan?
Dat hoeft toch niet? Je kunt de nieuwe eerst downloaden maar nog niet installeren. Vervolgens verbreek je de internetverbinding en verwijder je Norton (het tooltje heb je natuurlijk alvast gedownload). Daarna installeer je de nieuwe en maak je weer internetverbinding om die te updaten.

Ik draai tegenwoordig AVG en moet zeggen dat deze prima werkt. Het automatisch updaten gaat vanzelf wanneer je je pc aan zet. Dit hoef je slechts éénmalig bij de eerste start van AVG te melden.

Geplaatst door Sarvo
Ik draai tegenwoordig AVG en moet zeggen dat deze prima werkt. Het automatisch updaten gaat vanzelf wanneer je je pc aan zet. Dit hoef je slechts éénmalig bij de eerste start van AVG te melden.

Maar de vraagsteller "wil graag een nederlandse antivirus"...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan