beste pc 2005/2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
hey ik weet niet waar deze vraag moet maar....

Ik voreg me af wat de beste pc 2005/2006 is, en dan bedoel ik met de beste onderdelen.:cool:

op welke site zou ik dit kunnen vinden>????<

Dat kan tot €5000 gaan en zelfs nog duurder.

Omdat te voorkomen, zou je eerst kunnen vermelden waarom je dit wilt weten? Zoek je een high-end pc ofzo? Wat is je budget?

het budget maakt niet uit, het moet gewoon de snelste pc, de pc die de beste kwaliteit van top spellen aankan die super grafisch is.

gewoon een pc die alles aankan:)

over een jaartje of zo koop je dat alemaal ook voor
rond de 1200 €, je blijft achter de feiten aanrennen

Tsja, hoe duur wil je het maken????

attachment.php

Laatst bewerkt:
nou bedankt:thumb:

ik denk dat ik nou wel een keus kan maken

Die P4 zou ik niet doen.

Voor games verslaat een vergelijkbare Athlon64 die P4 met gemak.

Pak dan een Athlon64 3800+. Eventueel de X2-versie, maar deze geeft in games geen performancewinst.

Geplaatst door Muurhond
Die P4 zou ik niet doen.

Voor games verslaat een vergelijkbare Athlon64 die P4 met gemak.

Pak dan een Athlon64 3800+. Eventueel de X2-versie, maar deze geeft in games geen performancewinst.

Ik dacht dat het gewoon de snelste pc moest zijn op alle gebieden (zie eerste bericht) en overall zal een P4 de Athlon verslaan, sterker nog, als je de benchmark/testen er op na gaat zoeken, op het moment dat de 64 bits versie van XP gebruikt gaat worden zit er nauwelijks verschil meer op gamegebied tussen beide preocessors, terwijl op de overige gebieden de P4 toch weer sneller blijkt te zijn. Ik zou dus juist wel kiezen voor de p4, want met zo'n pc ga je toch winXP 64 bit draaien.

Geplaatst door maestro12

Ik dacht dat het gewoon de snelste pc moest zijn op alle gebieden (zie eerste bericht) en overall zal een P4 de Athlon verslaan, sterker nog, als je de benchmark/testen er op na gaat zoeken, op het moment dat de 64 bits versie van XP gebruikt gaat worden zit er nauwelijks verschil meer op gamegebied tussen beide preocessors, terwijl op de overige gebieden de P4 toch weer sneller blijkt te zijn. Ik zou dus juist wel kiezen voor de p4, want met zo'n pc ga je toch winXP 64 bit draaien.

De Athlon64 verslaat geheid gelijkwaardige P4's in games.

Check dit maar es:
http://www.tweakers.net/nieuws/38653/?highlight=daagt

Meerdere tests tonen aan dat AMD’s dual-coreprocessors beter presteren dan gelijkwaardige modellen van Intel.

Voor games ben je met een nieuwe Athlon64 gewoon veel beter af. :)

Ik heb gehoord dat de huidige cpu van de p4 warmer wordt dan de athlon64, in tegenstelling tot vroeger.

Voor allround-gebruik kan je ook beter bij AMD omdat ze veel snelheid bieden voor toch minder geld.

Voor videobewerking e.d heb je aan een gelijkwaardige P4 iets meer, maar het is niet om te doen. Verschil zal niet erg groot zijn.

Geplaatst door Muurhond
Voor allround-gebruik kan je ook beter bij AMD omdat ze veel snelheid bieden voor toch minder geld.

Voor videobewerking e.d heb je aan een gelijkwaardige P4 iets meer, maar het is niet om te doen. Verschil zal niet erg groot zijn.

Mag ik je er op wijzen dat het stukje gaat over de test van de AMD ExtremeTech heeft de X2 3800+ die 354 dollar af fabriek kost en de 'enigszins' (qau snelheid en core opbouw dan) vergelijkbare Pentium D 820 gaat die 'maar' € 250 kost (verkoopprijs).
Het zal natuurlijk altijd een wellus en nietus verhaal blijven tussen AMD en Intel en dat de nieuwste generatie games sneller draait met een AMD komt mede doordat de gameschrijvers de processor instructies van AMD beter ondersteunen, kortom een verhaal zonder einde, voor ieder ding voor de ene processor zal altijd weer een tegen te vinden zijn in het 'andere kamp'

ik kan nog hoger: 4 gb ram(xp ondersteunt tog zoveel:p)2*7800 GTX, athlon fx 57+. die drie komen al op ruwweg 2500 euro:p. Maar goed je kan altijd meer, je kan altijd grotere harde schijven in stoppen. Maar dan heb je geen snelheidswinst meer. bovenstaande drie zijn de snelheidsmakers, niets anders(buiten een harde schijf van 15000 RPM met 16 MB cache.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan