Beste van de 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeronimoDeCoole

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Goedenavond beste Helpmij-collega's.
Ik zit even met een vraagje.
Ik ben voor men broertje een (stok)oude pc in orde aan het zetten:
AMD Athlon 1500+
256mb ram
20gig hd
NVidia Geforce2 MX 400 passief

Met nog wat rommel die ik heb liggen, wordt het ramgeheugen en de hd nog uitgebreid, maar ik wil de videokaart ook nog upgraden, met wat ik nog in huis heb.:

-NVidia Geforce2 MX 400 passief (zit er nu in)
-NVidia Geforce FX 5200 passief
-ATI Radeon 8500 actief gekoeld

Nu vroeg ik me af welke van de 3 het beste is. Ik weet ook dat ze niet meer van deze tijd zijn, maar hij speelt er hoogstens GTA Vice City mee, wat perfect ging met die ATI die uit zen vorige PIII kwam. Maar misschien is 1 van die NVidea's beter?
Ik heb uiteraard al op Google gezocht, maar kan niet zo 123 wat vinden van clockspeeds enzo :o

Dus welke is nu het best van de 3?

Kijk hier even naar:
(Zelf zou ik voor de ATI Radeon 8500 gaan)

2001-no-fsaa.gif

Laatst bewerkt:
hey,

Ik raad je geen eentje aan, begin maar is eerst aan een upgrade..

@Dark,

het is een pc voor z'n broertje.;)

hey,

Dat begrijp ik wel :P, maar die componenten wat er nu inzitten zijn echt zeer zwak zijn van een jaar of 7-8 geleden....

Wat kun je daarmee nog kun je er uberhaupt het internet mee op :P

Hey,

koop voor je broertje een 2e handse pc. Hellemaal niet mis mee ;)

kijk hier een beetje rond: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/713

hey,

Ik raad je geen eentje aan, begin maar is eerst aan een upgrade..

Dat is de vraag niet. De vraag is, met welke van de oude (en beschikbare) onderdelen is de beste.
En een PC van een paar jaar oud is niks mis mee als je geen hoge eisen stelt (en dat wordt niet gedaan blijkens de vraagstelling) , dus waarom dan aanraden geld uit geven?

Dat is de vraag niet. De vraag is, met welke van de oude (en beschikbare) onderdelen is de beste.
En een PC van een paar jaar oud is niks mis mee als je geen hoge eisen stelt (en dat wordt niet gedaan blijkens de vraagstelling) , dus waarom dan aanraden geld uit geven?

Hey,

Dat is mijn mening. Ik raad hem nieuwe onderdelen aan, IK VIND het een beetje nutteloos om geld te verspillen aan alleen een videokaart terwijl de overige componenten zeer slecht zijn. Maar ik vertel ook alleen maar mijn mening mag dat niet ofzo..

@ Dark: het is inderdaad helemaal mijn bedoeling niet om nog geld in dat systeem te investeren, maar hem gewoon te upgraden met hetgeen dat ikzelf nog heb liggen in huis. Vandaar hier men vraag over die videokaarten, dat zijn er 3 die ikzelf nog heb met AGP aansluiting, dus wou ik zeker zijn welke van de 3 het best presteert.
Men broertje had hiervoor een PIII 866 mhz, nu krijgt hij van mij deze, omdat zen PIII de geest heeft gegeven, maar hij gebruikte die tcoh enkel maar om zeer lichte spelletjes te spelen en voor Word en wat tekenen met Paint,... Dus is het al helemaal niet nodig van een pc te kopen voor hem, ook al zou het een spotgoedkope 2de hands zijn. Dit pc'tje had ik via via nog gekregen van iemand uit de familie, die was er niks meer mee, maar ik natuurlijk nog wel, voor men broertje.

Enfin, ik denk dat het dan toch maar de ATI gaat worden :)
Iedereen bedankt deze gaat op Opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan