Beste videokaart voor moderne spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik ben een leek op het gebied van videokaarten. Twee jaar geleden heb ik een super nieuwe computer gekocht met een quad-core (2.33 ghz) en een NVIDIA GeForce 9400 GT. Ik wilde daar graag enkele zware spellen op spelen zoals GTA IV, Call of Duty en Bad Company 2. Het probleem is nu dat deze spellen wel draaien, maar niet erg lekker en al helemaal niet op een scherm met een resolutie 1680x1050.

Ik heb toen al wel eens een vraag geplaatst over de dit probleem. Ik kreeg toen te horen dat de 9400 GT niet een echte gamerskaart is en dat daar waarschijnlijk het probleem ligt.

Ik heb zo is een beetje zitten kijken op youtube en op verschillende andere websites voor de resultaten van verschillende videokaarten, maar er zijn er zoveel, ik weet echt niet wat goed voor mij is.

Daarom de volgende vraag:
Is het voor mij handig om een hele nieuwe computer te kopen, of is het handiger om een gruwelijke videokaart erin te laten zetten en dat ik dan goedkoper uit ben?
Verder: welke videokaart is dan aan te raden. Waar kan ik een beetje goede spellen mee spelen voor ongveer nu tot over 2-3 jaar? Is het handiger om bij NVIDIA te blijven of zijn er ook andere die geweldig zijn?

Hier zijn mijn specs:
MSI moederboard
Intel quad Core 2.33 GHz
NVIDIA Geforce 9400 GT
4 GB RAM
Windows Vista (32 bit)

Best ingewikkeld allemaal, maar alle reacties zijn welkom.

Mvg,

Anton

Welke voeding heb je en hoeveel wat is deze? Het kan zijn dat deze ook vervangen moet worden namelijk.
Wat wil je max. uitgeven voor de nieuwe videokaart(+ misschien een voeding)?

ja, mij is bekend dat evt. de voeding vervangen moet worden. Zelf weet ik niet wat voor voeding er in mijn computer zit. Ik zit zon beetje te denken aan 250-350 euro voor alles bij elkaar. Ik weet of je daar een beetje kaart voor hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan