Beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvoWML

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
1
Ik onderhoud geruime tijd een website van een vereniging. Voorlopig doe ik dit alleen. Maar gezien ik minder en minder tijd heb zou ik een collega willen laten helpen. Hier begint het probleem. Wat vooraf ging. Eerst heb ik de website op haar harde schijf gezet. Met het programma FrontPage kon de collega de informatie bewerken. Na de bewerking en opgeslagenn te hebben woe collega de gewijzigde pagina's publiceren met de gekregen code van de hosting.
Dit lukt dus niet. Waarom ???
En andere vraagje of vraag 2: hoe kan ik de collega op de website laten inloggen om de gegevens te wijzigen en te publiceren.

Wie kan ons goede infomatie aanbrengen.
Wij danken jullie
 
Dat gaat normaal vanuit je verkenner ook, en wel als volgt :

Je kopieert alle aangepaste bestanden door ze te selecteren en met de rechtermuisknop te kopieren, of met ctrl+c
dan type je in je adresbalk het volgende : ftp://jelogin:jepaswoord@jedomeinnaam

Dan doe je ctrl+v of rechtermuisknop en plakken.

Die ftp-url moet je maar een keer ingeven. De volgende keer kan je ze vinden in je netwerklocaties.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Laatst bewerkt:
Na de bewerking en opgeslagenn te hebben woe collega de gewijzigde pagina's publiceren met de gekregen code van de hosting.
Dit lukt dus niet. Waarom ???
Waarom niet?
Welke host?
Eigen betaalde host, of provider-host?
Indien:provider-host
kan het zijn dat je alleen als je ook bij de provider zit toegang hebt.


En andere vraagje of vraag 2: hoe kan ik de collega op de website laten inloggen om de gegevens te wijzigen en te publiceren.
ZIe boven.
Evenwel:
Kan makkelijk, doch dan dient je host php te ondersteunen.
Dit is een scriptingtaal.
Hoevoor zijn CMS systemen te downloaden,
die installeer je bij je host.
Nu kun je anderen toestemming geven om online de site bij te werken.
Dus niks meer van eerst op de comp.
De pagina's welke je bijwerkt zijn contentpagina's.
De layout maak je voordat je het script upload, doch het is makkelijker om het bestaande bassscript te gebruiken.

Het is een beetje vogelen, maar opzich is het allemaal logisch en te doen.

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan