• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestelaantal op volle dozen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Berichten
278
Goedenmorgen,

Als ik een nieuwe bestelling invoer, moet ik die baseren op volle doosinhoud.

Is het mogelijk (om met voorwaardelijke opmaak bijvoorbeeld), een cel rood op te laten lichten, als het bestelde aantal niet overeenkomt met de doosinhoud?

Als voorbeeld:
Bekijk bijlage Besteleenheid.xlsx

Artikel 1 moet ik per 10 stuks bestellen. Als ik in kolom D een aantal van 5 stuks invul, kan dat dus niet. Het moet 10 zijn, of een meervoud daar van.

Eigenlijk zou in het voorbeeldbestand dus kolom D gedeeld moeten worden door Kolom C. Als het antwoord geen rond getal is (0, 1, 2, 3, 4 etc.), moet dat weergeven worden (door het vak rood op te laten lichten oid). Als het wel een rond getal is, hoeft er uiteraard niets te gebeuren.

Er mag in Kolom D geen formule komen te staan, omdat die wordt overschreven voor een bestelling/cijfer.

Ik hoop dat het duidelijk is, en dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groet,
Jelle
 
Jelle
Dan bedoel je waarschijnlijk zoiets?
 

Bijlagen

  • Besteleenheid.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 23
Hallo Plongske,

Ja, dat is precies wat ik zoek!

Ik heb het proberen na te bootsen, maar het gaat niet helemaal lekker;
Bekijk bijlage Test besteleenheid.xlsx

In kolom C wordt het getal alleen gemarkeerd (geel in dit geval), als het totaal overschreden wordt;
C2 blijft bijvoorbeeld wit bij 1, 2, 3 en 4 (en 4 is natuurlijk de bedoeling). Zodra er meer dan 4 ingevuld wordt, wordt hij weer gemarkeerd (ook bij 8, 12 of 16 stuks).

Jouw bestand doet dat wel goed, dus ik heb blijkbaar iets verkeerd ingesteld. Weet jij wat?

Bedankt!
 
Jelle,
je hebt de formule verkeerd ingevoerd in je voorwaardelijke opmaak.
fout
Code:
=rest([color="#ff0000"]$b2[/color];[color="#ff0000"]$c2[/color])<>0
goed
Code:
=REST($[COLOR="#00FF00"]C2[/COLOR];[COLOR="#00FF00"]$B2[/COLOR])<>0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan