• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestelbonnen omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tv1zon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Beste,

Ik heb rondgekeken op het forum maar ik vind niet meteen het antwoord op mijn vraag terug.

Ik heb een lijst met allemaal bestelbonnen. Jammer genoeg heeft elke bestelbon een aparte kolom gekregen, met alle informatie van die bestelbon onder elkaar. Nu wil ik van die informatie uit die bestelbonnen informatie halen. Bijvoorbeeld per winkel hoeveel er in een maand is binnengekomen (totaal van prijs), maar ook per product apart. Dit wil ik doen via een draaitabel, maar dan krijg ik de informatie niet goed.

Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groeten,

Jelle

Bijlagen

Jelle,

Je probleem is eigenlijk dat je een tabel wil maken van de huidige lijst met bonnen.
Dit is op zich niet zo moeilijk daar hebben we VBA voor. Hierbij een voorbeeldje.
Na het maken van de tabel zal het maken van de draaitabel geen probleem meer zijn.

Bekijk bijlage HelpMijBestelbonnen.xlsm

Veel Succes.

Dankuwel Elsendoorn2134

Bedankt al voor uw oplossing. Inderdaad het resultaat dat u heeft in het bestand is hetgeen waarmee ik verder kan werken.
Als ik het goed begrijp is VBA visualbasics?
Ik begrijp alleen niet hoe ik dit moet doen in excel.

Kan u daarvoor de stappen beschrijven? Alvast bedankt!

Groeten,
Jelle

Dankjewel Elsendoorn2134.
Een vriend van mij kwam plots met de oplossing. In het menu "plakken speciaal" is er een optie om te transponeren.
Vanaf de lijst is omgedraaid kan ik het nodige doen met de draaitabellen!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan