• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestelformulier ontwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dexter21

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Berichten
74
Ik wil dus een bestelformulier in excel gaan maken om produkten te kunnen bestellen.
Hoe kan ik dit maken dat ik een soort van keuzelijst kan openen waar alle produkten in staan en dat ik per regel een ander produkt kan kiezen om te bestellen?
OF is dit makkelijke te realiseren in Acces?
Als iemand een voorbeeld heeft zou ik die graag willen ontvangen.
 
Lijkt me inderdaad gemakkelijker in Access, aangezien je je producten (neem ik aan tenminste) uit een database wilt halen. Voorbeeldje heb ik helaas niet voor je.
 
ok en hoe dan te werk gaan moet ik alle producten invoeren, maar hoe maak ik dan het bestelformulier waar de producten in komen te staan?
 
Je zult een database moeten aanmaken, en daarop kun je je formulier dan baseren.
Daarvoor zul je ook SQL server moeten hebben zover ik weet, die kun je bij MS gratis downloaden.
De 2005 versie: http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/bb410791.aspx

Als je wilt kan ik je wel een voorbeeld toesturen. Limiet van 100Kb is een beetje een probleem hier, kom net wat tekort.
 
Je zult een database moeten aanmaken, en daarop kun je je formulier dan baseren.
Daarvoor zul je ook SQL server moeten hebben zover ik weet, die kun je bij MS gratis downloaden.
De 2005 versie: http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/bb410791.aspx

Als je wilt kan ik je wel een voorbeeld toesturen. Limiet van 100Kb is een beetje een probleem hier, kom net wat tekort.


Ok bedankt een voorbeeld kan je sturen naar demuts@home.nl
Alvast bedankt voor de info
 
Met een database in Excel en verticaal zoeken in je bestelformulier kom je ook een heel eind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan