• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestelformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcopolo

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hoi

Ben bezig met een bestelformulier te maken en wil dan als ik bv in C9 een artcode ingeef dat er in D9 de omschrijving van het product komt

Groet

Hiervoor kan je gebruik maken van de functie VERT.ZOEKEN . Vergeet niet om als laatste argument de waarde ONWAAR te gebruiken als de lijst niet oplopend op artikelcode is gesorteerd.

Hoi Ingrid

Dit gaat mij iets te snel
Er zal toch eerst een soort bestand gemaakt moeten worden waar alle gegevens in staan en als ik dan in C9 de artcode ingeef de omschrijving automatisch in C10 veschijnt . Zelfs dit weet ik nog niet hoe te doen

Graag info hoe dit te doen

Groet Marco

Hoi Marco,

In A11:A99 zet je artikelcodes, in B11:B99 zet je bijbehorende omschrijving, in de kolommen daarnaast eventueel nog meer gegevens.

Vert.zoeken($C9;$A$11:$B$99;2;onwaar)

De waarde in C9 wordt gezocht in de eerste kolom ban het bereik A11:B99. Wordt de waarde gevonden dan wordt de 2e waarde, dus die ui kolom B weergegeven. Onwaar zorgt er voor dat naar de exacte omschrijving van c9 wordt gezocht. Indien die niet gevonden wordt krijg je een foutmelding.

Als je de formule aanpast voor het bereik $A$11:$K$99 kun je ook de tekst/waarde in de kolommen C t/m k weergeven (ipv 2 3-11 invullen).

Jeroen

Hoi

Helaas wil dit niet lukken
wat ik nu eigenlijk wil is dat vanaf C10 tot C27 de codes
in kan voeren en deze dan zichtbaar zijn in D10 tot D27
En kunnen de codes die je nu invult in A11:A99 en de omschrijving in B11:B99 staan niet op een ander werkblad komen te staan om dat anders dit op het formulier komt te staan

Groet Marco

Hoi MarcoPolo,

Als je het bestand wat je tot nu toe ff gezipt meestuurt krijg je het weer terug met een mogelijke oplossing, dan kan je die vervolgens 'bestuderen' daar leer je veel van.

Teun

Goed dit werkt perfect

Nu wil ik dit formulier per email verzenden maar dan staan wel alle codes en omschrijvingen op blad 2 en dat wil ik niet.

Is hier ook nog een oplossing voor

Groet Marco

Hoi Marco,

Ik stuur een 'aangepaste' bijlage mee, waarin opgenomen vier werkbladen:
1 Nota
2 Variabele sets
3 Vaste sets
4 Adressen

Als je de bijlage hebt ge-unzipt, geopend en in de door jou gewenste map vervolgens hebt opgeslagen, kan je het volgende doen om het werkblad 'nota' te splitsen van de rest, met behoud van de relatie tussen een en ander:

1 Open de originele werkmap die je zojuist hebt bewaard (zie hierboven)
2 Open een nieuwe werkmap en sla deze direct op in dezelfde map waarin je je origineel hebt staan, onder (bijvoorbeeld) de naam 'gegevens.xls'. Je hebt in Excel dan dus twee geopende mappen: je origineel en je nieuwe.
3 Klik in het origineel met de rechtermuisknop op de werkbladnaam Variabele sets en kies de optie 'Blad verplaatsen of kopieren ... '. Omdat je ook je nieuwe werkmap open hebt staan krijg je de keuze om het werkblad hierheen te verplaatsen
4 Volg dezelfde stappen voor de werkbladen 'Vaste sets' en 'Adressen'
5 Sluit beide bestanden af en bevestig de vraag of je de wijzigingen in beide op wilt slaan.
6 Als je nu je originele werkmap, waarin alleen nog het werkblad 'Nota' opent, wordt gevraagd of de koppelingen naar de werkmap 'Gegevens' moeten worden bijgewerkt. Ja dus ....

Succes

Teun

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan