• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestellijst importeren in 'database'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sourcy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
Hey excelfreakz!

Ik wil graag bestellingen in een soort totaallijst laten importeren. Deze worden nu handmatig ingetypt en het lijkt me dat het automatisch kan.

Als ik onderstaande cel in de betreffende cel zet, doet hij het goed. Alleen ik ben op zoek naar een macro die de gegevens automatisch uit een bepaalde map haalt. Heb als bijlage hetgeen wat ik bedoel in het klein nagemaakt, met onderstaande formule.
=SOM.ALS('[KLANT 1.xls]MA'!$A$4:$A$7;A3;'[KLANT 1.xls]MA'!$C$4:$C$7)
De namen van het product in kolom A, komen overeen met de bestellijsten.

Het zou mooi zijn dat hij op de totaallijst automatisch kan herkennen in welke kolom hij de getallen neerzet.

Wie wil mij helpen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

somproduct

Beste sourcy,

waarom niet alles in 1 lijst (database) gezet.

de data zijn dan veel toegankelijker.

als voorbeeldje jouw bestanden (met de door jouw gewenste uitkomst)

heb je hier vragen over, laat het dan gewoon even weten.

P.s. dit kan waarschijnlijk ook wel met een draaitabel.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Beste Oeldere,

Bedankt voor je reactie en het meedenken! Maar ik denk dat ik het verkeerd uitgelegd heb.

Naar mijn inziens is dit geen optie omdat het om een 16 producten per dag gaat.

Als bijlage heb ik het bestelformulier van één dag, maandag, zoals deze nu is. Ook heb ik het bestand 'totaalbestellingen maandag'' toegevoegd. Dit is een kopie van het bestelformulier alleen hier kun je meerdere klanten op in voeren, hier wil ik dan alle bestellingen in kopiëren.

Als derde bijlage heb ik een totaallijst gevoegd. In dit werkblad wil ik de gegevens halen die in het bestand 'totaalbestellingen maandag' ingevoerd zijn d.m.v. de formule: =som.als( of =somproduct(, die jij ook gebruikt hebt het overzicht wat je voor mij gemaakt hebt.

Op de manier zoals ik het nu wil gaan doen heb ik echter ook nog een probleem, als ik de bestelling wil kopiëren krijg ik de melding dat ik niet kan kopieren omdat deze dan uit meerdere selecties bestaat. Knippen werkt overigens wel.

Hoop dat je me kan helpen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan