• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestellijst maken met verplcht veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Berichten
152
Hoe kan je een lijst maken met verplichte invul velden, bv a1 moet ingevuld worden b2 moet ingevuld worden dan pas kan je de sheet opslaan of uitprinten.

Het gaat om het volgende ik wil een bestellijst maken voor de afdeling inkoop, waar je bestellingen op kunt doen, nu is het voor inkoop belangrijk om twee gegevens te weten namelijk kostenplaats en subkostenplaats.

Is dit mogelijk en waar kan ik eventueel hierover iets vinden
 
Kopieer deze code naar ThisWorkbook in VBA.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    
    If IsEmpty(Sheets("bladnaam").Range("A1")) Or IsEmpty(Sheets("bladnaam").Range("B2")) Then Cancel = True
    
End Sub

Als je probeert op te slaan, wordt dit afgebroken als er lege cellen zijn. Iets analoogs kan je doen met BeforePrint.

Wigi
 
Kopieer deze code naar ThisWorkbook in VBA.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    
    If IsEmpty(Sheets("bladnaam").Range("A1")) Or IsEmpty(Sheets("bladnaam").Range("B2")) Then Cancel = True
    
End Sub

Als je probeert op te slaan, wordt dit afgebroken als er lege cellen zijn. Iets analoogs kan je doen met BeforePrint.

Wigi

Dit ga ik vanmiddag even testen wel alvast bedankt voor dit antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan