• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestellingen doorschakelen naar ander werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayroan

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Hallo,

Ik ben voor mijn stage bezig met een opdracht waarin in voor de producten die in een magazijn opgeslagen worden een lijst maak waar deze producten te vinden zijn. De bedoeling is dat de producten bijn ontvangst gestickerd worden.
Aangezien alle bestellingen met de hand gedaan worden wil ik graag, dat wanneer je in een cel "besteld" selecteert of doormiddel van keuzevakjes de productcode welke achter het product staat en dus als sticker geprint moet worden, op een ander werkblad komt te staan, zodat ik dit werkblad kan printen op een stickerblad.
Ik weet niet of dit mogelijk is maar wie kan mij helpen?

Groeten, Kay

Laatst bewerkt:
En wat heb je zelf tot hiertoe in elkaar gestoken ? Welke gegevens moeten op dit stickerblad, en hoe moeten ze geordend worden ? Laat dit eens eerst zien, dan kunnen we verder praten over automatisatie.

Wat ik zelf heb gemaakt kan ik hier niet publiceren, alleen het probleem is na een hoop geprobeer al op gelost. Nu loop ik tegen iets anders aan waarvoor ik even een voorbeeld heb gemaakt. Ik wil graag weten hoe je alle selectievakje met 1 selectie vakje kan markeren. Dus eigenlijk markeer allen zie ook bestand:

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Koppel selectievakje in C2 aan D2. Zet in D3 onderstaande formule en trek door naar beneden.
Code:
=ALS($D$2=WAAR;WAAR;ONWAAR)

Alle vakjes worden aan-/uitgevinkt als de betreffende checkbox ook aan-/uitgevinkt wordt.

Code:
Sub Keuzevakje()
Dim lCB As Long
    With ActiveSheet
        For lCB = 1 To .CheckBoxes.Count
            .CheckBoxes(lCB).Value = .CheckBoxes(11).Value
        Next
    End With
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Waar kan ik deze code invoeren (Heb namelijk nog niet een echte excel knobbel)?
De optie van "warme bakkertje" werkt niet, wanneer ik dit doe dan vinkt hij wel alles vakjes aan, maar kan ik de vakje niet perstuk aan vinken.

In de Visual Basic Editor.
Oftewel ALT- F11.
Vervolgens ga je naar Invoegen Module en daar plak je de code in.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In het voorbeeld document werkt het inderdaar bedankt!
Echter wanneer ik dit wil toepassen in het originele bestand werkt het niet (daar zijn veel meer keuzevakjes) wat moet aan de code gewijzigd worden wil hij wel gaan werken?

De hoeveelheid maakt niet uit.
Je moet even kijken hoe het betreffende checkbox heet.

Als de betreffende checkbox de laatste checkbox is die je toegevoegd, dan zal onderstaande code ook wel werken.

Code:
Sub Keuzevakje()
Dim lCB As Long
    With ActiveSheet
        For lCB = 1 To .CheckBoxes.Count
            .CheckBoxes(lCB).Value = .CheckBoxes(.Checkboxes.Count).Value
        Next
    End With
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor de snelle reactie ook dit is weer gelukt, maar wanneer ik later nog een selectievakje toevoeg werkt het dus niet meer.
Ook is het zo dat in het bestand waar ik het wil gebruiken ik meerder groepen heb.
Voor de duidelijkheid heb ik nog een voorbeeld bestand gemaakt.

Bijlagen

Het enige wat er nog aan mankeert is het steeds onnodig quoten van elkaars berichten. Alle onnodige quotes(7 stuks) verwijderd.

Bedankt weer, maar nu het volgende probleem. In het originele bestand staan de keuzevakjes niet achtereenvolgend bijvoorbeeld: systeem1: (1,2,3,4,8,12,5) en systeem2: (6,7,13,9,11) hoe kan ik nu zeggen welke vakjes hij moet aanvinken kan ik hier dus ook enkele vakjes mee selecteren?

Verander de code van Systeem1 en Systeem2 in:

Code:
Sub Systeem1()
Dim vArr As Variant
    MyArr = Array(1, 2, 3, 4, 5, 8, 12)
    For CB = 0 To UBound(MyArr)
        ActiveSheet.CheckBoxes("Check box " & MyArr(CB)).Value = ActiveSheet.CheckBoxes("Check box 74").Value
    Next
End Sub

Sub Systeem2()
Dim vArr As Variant
    MyArr = Array(6, 7, 9, 11, 13)
    For CB = 0 To UBound(MyArr)
        ActiveSheet.CheckBoxes("Check box " & MyArr(CB)).Value = ActiveSheet.CheckBoxes("Check box 75").Value
    Next
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt Roncancio! Het is allemaal gelukt en bedankt voor de snelle reactie's.
Wat mij betreft mag het topic gesloten worden.

Topics worden niet gesloten, het mag op opgelost worden gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan