Bestellingen opzoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
1.777
Ik heb eeb tabel met bestelling gegevens.
Id Id_klant Id_artikel maat besteleenheid bestelnummer aantal datum timestamp
Dize worden geschreven na het mailen van de bestelling

nu heb ik een formulier(Leverancier) met een tabblad atrikelen om te bestellen en een tabblaad geschiedenis.

Nu wil ik op het tabblaad geschiedenis kunnen terug zien aan de hand van een dropdown met de datum. na het kiezen wil ik dan het lijstje zien wat er op die datum bij de leverancier op het hoofdformulier is besteld.

Dus de lijst in de dropdown zou dan met Distinct moeten worden uit gevoerd.

alles wat ik heb geprobeerd wilt maar niet lukken.
 
Kun je misschien een voorbeeldje neerzetten, want dat kijkt wat makkelijker.
Eén ding kan ik je alvast wel zeggen: het commando DISTINCT heeft weinig met je probleem te maken; dat zorgt er alleen maar voor dat je in de resultaatlijst geen dubbele records ziet, gebaseerd op de selectievoorwaarden die je gebruikt in de query achter de keuzelijst.
Wat je (denk ik) nodig hebt, is een selectielijst op je hoofdformulier, die de resultaten in het subformulier uitfiltert.

Michel
 
hier is mijn gehobby, ik kom er maar niet uit, geloof dat ik in mijn brein een verkeerde afslag wil nemen!!!!


GeeJee
 
Laatst bewerkt:
Dat willen we allemaal wel eens, een verkeerde afslag nemen! Kan heel spannend zijn! Desalniettemin, ik zal eens kijken of ik je weer op het juiste spoor kan zetten.

Michel
 
Graag, zou mij weer blij maken.
Heb er al nachten van te weinig :shocked:slaap:confused: door gehad!!!!
 
Kijk eens of dit in de buurt komt?

Ik heb je tabel Bestellingen gesplitst, en gekoppeld aan twee tabellen: Leveranciers en Bestelling_Regels. Hiermee kun je de zoekwerking maken die je wilt. Zoals op het formulier frmBestelling.

Michel
 

Bijlagen

  • Db1 v2.rar
    28,9 KB · Weergaven: 29
Is het toch net niet,

in de from heb ik bijgeschreven hoe ik het bedoel. en de DISTINCT werkt niet op dropdown
leveranciers en ook niet bij de datum.

Snap hem niet meer!
 

Bijlagen

  • Db1 v2.rar
    40,4 KB · Weergaven: 22
Dit is het project waar ik mee bezig ben.



Misschien zie je nog iets handigs of heb je wat handige tips
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan