bestellingen versturen en bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytsje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
41
Goedemorgen allemaal,

Hierbij weer een leuke kwestie. In ons bedrijf doen we geregeld bestellingen van materialen bij een viertal leveranciers. Onze medewerkers vullen een bestelformulier in en deze wordt (meer dan) 1 keer in de week gefaxt naar de leverancier. Hierna wordt de factuur gecontroleerd dmv de faxorder. Een en ander is vrij erg tijdrovend.

Ik zou graag in Excel een bestelformulier aan willen maken. Deze kunnen onze medewerkers invullen en afhankelijk van de geselecteerde naar de betreffende leverancier gemaild wordt.

Als het even kan wil ik het bestelformulier laten linken met de artikelgegevens van de leverancier.

Het moeilijkste komt nog:

Met een druk op de knop een mail verzenden en de bestellingen wegschrijven in een apart bestand zodat het makkelijk filteren is met het controleren van de verschillende facturen. Excel kennis heb ik enigszins VBA ben ik aan het ontwikkelen.

Is dit mogelijk in Excel of moet ik me gaan verdiepen in Acces? Hebben jullie een voorbeeld?

Groetjes en bedankt alvast,

Ytsje
 
Het kan ongetwijfeld in Excel. Ik weet er te weinig van om je daarmee verder te helpen.
Access heeft een rapport functionaliteit die Excel ontbeert.

Ik zou me verdiepen in Access:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan