• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestelwijze aanpassen mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
188
Met bijgaand bestand kan uit een lijst van 170 artikelen besteld worden. Ook is het mogelijk om daarnaast enkele `vrije` artikelen te bestellen. De bestelwijze is nu zo dat als men artikelen heeft ingevuld dmv een macro de bestelling wordt gecreerd en daarna dmv een macro de definitieve bestelling naar een Outlook-email wordt verplaatst. In de eerste stap, als de artikelen zijn ingevuld en de bestelling wordt gemaakt, is het niet mogelijk om daarna artikelen toe te voegen. Wel kan de bestelling worden gewist en een nieuwe bestelling worden gemaakt. Dit is niet ideaal.Is het op de een of andere manier toch niet mogelijk om na de oorspronkelijke bestelling toch artikelen toe te voegen. Let wel, dan moet het ook mogelijk zijn om eventueel al bestelde artikelen te wissen. Dat was iets waar ik destijds niet uitkwam, vandaar de omweg van het wissen en dan weer helemaal opnieuw de lijst invullen. Zoals gezegd, niet ideaal. Iemand een idee om dit toch te tackelen????
Weer eeuwig dankbaar:thumb: Gr. BTA
Bekijk bijlage 90446
 
Suggestie: in de bestellijst is een knop 'Blad artikelen" opgenomen. Verander de naam in bv artikelen wijzigen.

De code van de knop heb ik gewijzigd in:

Code:
Sub artikelen()
HasRun = False
Sheets("bestellijst").Unprotect ("bta")
    
    [=bestelling].ClearContents
Sheets("artikelen").Activate
End Sub/CODE]

De oorspronkelijk bestelde artikelen in het blad artiekelen blijven behouden, de bestellijst wordt gewist en er kan een nieuwe bestellijst worden aangemaakt.

Dit is even een eerste gedachte die te binnen schoot.

Groeten,

M.
 
Dit is 'm. Mag ik je heel hartelijk danken:thumb:
Gr. BTA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan