bestookt met YAHA.K

Status
Niet open voor verdere reacties.

drempel

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
hadie mede helpmij'ers

ik heb een beetje een vraag..
Ik krijg sinds een week of 2/3 elke dag wel 10x het zelfde virus in mijn hotmail box. In het begin vond ik het niet zo erg.. maar nu wordt het toch wel vervelend...
Wie kan mij zeggen hoe ik de zender kan vertellen dat hij/zij een virus heeft??? De afzender staat steeds onbekend.. Valt dus niet te blokkeren of te bouncen met mailwasher. Ook weet ik dat diegene niet in mijn lijst voorkomt.. Wie het dus kan zijn ??? Ik weet het niet.. En diegene weet het natuurlijk ook niet. Dat maakt het allemaal zo lastig..

met vriendelijke groeten en alvast bedankt

Enige wat je nog kunt proberen is blokken in hotmail zelf. Diegene vertellen dat die een virus heeft gaat niet werken omdat het zeer onwaarschijnlijk is dat diegene dat mailtje verstuurd. Het wordt alleen uit diegene zijn/haar naam verstuurd

ik heb helaas de oplossing niet maar mijn zoon is via een email adres van zonnet een verzender van zo'n mail met virus. Hij kan er niets aan doen. Ik krijg nu mail van hem (en anderen ook) met een virus.
die klojoos bij zonnet laten alleen via 0,70 per minuut heel lang op zich wachten. Ik wil nl het emailadres opzeggen.
sorry voor iedereen die de mail krijgt en als iemand een oplossing heeft, graag.

ik heb helaas de oplossing niet maar mijn zoon is via een email adres van zonnet een verzender van zo'n mail met virus. Hij kan er niets aan doen.

een up-to-date virusscanner kan weleens helpen, dacht ik zo.

Geplaatst door testje

een up-to-date virusscanner kan weleens helpen, dacht ik zo.

In dit geval niet. Hij is NIET diegene die de mail verstuurd. Er is iemand waarbij hij in het adressenbestand staat die waarschijnlijk een virus heeft

Mario, je hebt gelijk, ik heb de zin de eerste keer te vlug gelezen.

Je kan je hotmail toch anders instellen? Berichten van adressen die niet in je adresboek staan gaan dan naar de map ongewenste post.

drempel,

iedereen heeft daar last van in de hotmail adressen.
Het heeft geen zin om iemand te vertellen dat hij een virus heeft want je weet niet van waar het emailje is. Het gebruikt namelijk een email adres van iemand anders.
Wat je kunt is is gewoon als die mail adressen blokkeren.
Of alles in de map ongeweste post zetten.
Een goede manier om dingen te voorkomen is door
niet mee te doen aan kettingbrieven.

Het is dus jammer genoeg niet mogelijk om het adres te blokkeren in hotmail omdat er geen adres is... de afzender staat als onbekend en hotmail kan een adres wat er niet is niet blokkeren..
Maar goed.. ik begrijp dus dat ik er niets aan kan veranderen. Helaas.. Maar ooit moet het toch voorbij zijn? Zodra diegene erachter komt dat hij/zij dat virus heeft?

gegroet

Geplaatst door drempel
Maar ooit moet het toch voorbij zijn? Zodra diegene erachter komt dat hij/zij dat virus heeft?

gegroet

Ooit wel. Totdat er weer een nieuwe virus komt. Dan begint het weer opnieuw.

Beste drempel,

Probeer eens in Hotmail te klikken op Opties.
Ga dan naar E-mailafhandeling en dan naar filter ongewenste post.
Vink daar aan "Exclusief" en maak een keus uit de onderste twee.

Misschien ben je er dan van verlost. Zorg ook dat er in je adresboek alleen bekenden staan.

gek.

Wat ik zo gek vindt,is dat als ik die gek een bericht terug wio sturen,krijg ik de fout dat het geen huidig e-mail adres is.dus kan ik hem neit sturen.wat kan ik daar tegen doen.

Re: gek.

Geplaatst door game-master
Wat ik zo gek vindt,is dat als ik die gek een bericht terug wio sturen,krijg ik de fout dat het geen huidig e-mail adres is.dus kan ik hem neit sturen.wat kan ik daar tegen doen.

Je moet het topic nog maar even doorlezen dan kom je erachter dat diegene waarvan jij het mailtje krijgt NIET de afzender is

Re: gek.

Geplaatst door game-master

zoals Mario dus al zegt, je hebt het virus niet van die person gekregen, maar van iemand die in het adresboek staat van de besmette persoon. En daarom kan het zijn dat dat email adres niet meer bestaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan