Bestruringssysteem weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
176
Oeps er is iets fout gegaan. Ik wil XP Pro erop zetten en heb via fdisk nieuwe partities etc aangemaakt. Nu krijg ik bij opstarten besturingssysteem ontbreekt. Ik had windows ME dit schijfje ben ik dus kwijt. Is er een andere manier om het besturings systeem erop te krijgen? Graag jullie hulp Helga
 
Je geeft wat weinig informatie. Welke partitie(s) had je en welk OS stond waar?

Op welke partitie probeer je nu XP te installeren en HOE installeer je........ kort na de opstart vraagt de pc of je wil starten vanaf CD of van hdd. Je moet dan heel verrekte snel een toets indrukken. Als je dat NIET doet wil de pc van hdd opstarten en dat lukt niet denk ik.Doe de CD van XP er nog eens in en start opnieuw op. Let goed op de zeer kort in beeld komende boodschap en druk snel op een toets. Nu zal de installatie wel doorlopen denk ik.
 
Kan je in je bios komen? zo ja, dan moet je op zoek gaan naar je instellingen voor opstartvolgorde (boot sequence) of hier even vertellen wat voor moederbord je hebt.... Als je in je die instelling hebt gevonden moet je je cd-rom als eerste zetten en dan opstarten met de XP-pro cd er in...Succes
 
Ik had ME en heb via fdisk een primaire partitie gemaakt. Het gaat te snel om te lezen waar hij van opstart. In de bios Award V 6.0 staat :1) Atapi cd-rom (lite-on) 2) Removable device 3) IDE Hard drive (quantum fireball) 4) other device. Heb ze allemaal al bovenaan gezet maar nog steeds besturingssysteem ontbreekt
 
Ik heb nog 2 pc thuis staan is het anders mogelijk om een besturingssysteem te kopieeren ?
 
Ok, het is nu wat duidelijker wat er gebeurd is.

Heb je die primaire partitie wel geformateerd nadat je 'm aangemaakt hebt ? Een verse partitie is namelijk pas te gebruiken nadat deze geformateerd is.

Wat de snelheid betreft : nee, dat moet lukken.

CD erin, machine uit, machine aan en dan bij het eerste zwarte scherm met een boodschap in witte letters op een toets hengsten.
Installatie geschiedt dan van CD ipv vanaf hdd.
 
Hij doet het het hengsten op het toetsenbord was afdoende. Raar maar waar. Ik had hem touwens ook geformateerd. Ontzettend bedankt weer voor de mega snelle hulp Helga
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan