Besturing op afstand debian

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik heb nu een vps 2 weken op proef, alleen ik weet niet hoe ik erop kan komen.. Ik heb hem bij XLShosting.com, ik heb een vpsje met debian 5.
Ik kan via het gebruikerspaneel wel bij de terminal/console, maar hoe kan ik nou verbinden via bureablad op afstand? Ik gebruik zelf op mn pc Ubuntu 9.10. Moet ik dan vinagre op de vps installeren via de colsole ofzoiets? En zoja, hoe doe ik dat? Wie kan mij helpen?:confused:

Waarom zou je grafisch op dat VPS willen inloggen als ik vragen mag?

Ik zou - als je dan toch grafisch wilt werken - eerder voor X forwarding kiezen. Dwz dat je dan de programma's die op je VPS draaien op je locale desktop ziet. Het makkelijkste is dat te doen met putty.

Je zal sowieso een hele berg software moeten installeren op dat VPS als je grafisch wilt werken op dat VPS, want die xls hosting debian vps'en zijn vrij kaal. (Ik heb er zelf ook 1 namelijk)

Is er echt geen mogelijkheid om dat te doen, ik werk gewoon liever als ik grafisch toegang heb tot die desktop omgeving..

Je kan met vnc heel makkelijk een verbinding maken met je debian desktop. Je moet dan wel alle benodigde software installeren.
Het makkelijkste is:
apt-get install gnome vnc4server
als root

Laatst bewerkt:
Hmm ok, ik zal het zo even proberen, kan ik dan ook verbinden met mijn ubuntu pctje hier?

EDIT: oke ik heb het geprobeerd, maar hij zecht dat ie packages niet heeft kunnen installeren:
Unable to fetch some archives..

Ik heb apt-get update gnome vnc4server en apt-get install gnome vnc4server --fix-missing al geprobeerd maar zonder succes

Laatst bewerkt:
Heb je eerst je pakketbronnen wel bijgewerkt?

apt-get update

Ik heb apt-get update gedaan en daarna nogmaals vinagre opnieuw geïnstalleerd en dit keer is ie wel goed geinstalleerd!:D Ik zie ook dat port 849 nu open staat..

Maar hoe verbind ik nou met de vps? normaal doe ik dat gewoon in firefox en dan typ ik vnc://ADRES in, en dan lukt het me wel, maar als ik dat bij de vps die zegt hij "Connection to host 89.31.102.92 was closed." Doe ik iets verkeerd of moet ik op een andere manier verbinden?

Ik dacht dat dat vinagre een client was en niet een vnc server....

Volgens mij zou je dit moeten doen:
(als root) apt-get install gnome vnc4server
(als normale gebruiker) vnc4server

daarna zou je met een vnc client een verbinding moeten kunnen maken dacht ik

ah natuurlijk, ik zat de hele tijd gewoon vinagre te starten en dat is de client:rolleyes:
Hij werkt nu, ik zie alleen een terminal venstertje maar daarmme kan ik programma's starten en zo kan ik ze grafisch besturen:D

Hartstikke bedankt voor je hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan