besturing systeem instaleren op mijn tweede hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

romke19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2015
hallo,

ik vroeg mij af als het mogelijk is om windows 7 op mijn tweede de hardeschijf(SSD)
om hem vervolgens daarna in mijn tweede computer te instaleren.

ik heb eerder geprobeerd om windows 7 instalatie via usb naar de andere pc te zetten maar dat weigerde de pc (de usb en CD/rom werkten beide niet geen idee waarom)

dus de vraag is :
kan ik een besturings systeem op mijn tweede harde schijf instaleren (zonder dit schade heeft aan mijn eerste hardschijf) en daarna instaleren in mijn tweede pc?

Dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet werken.
Wat je dan beter kunt doen alleen de schijf in je computer doen waar je windows op wilt hebben en de andere los maken.

Dan nog kan het mislukken.
Die andere computer heeft andere hardware en wellicht pikt windows het niet.

De beste manier is installeren in de computer, vanuit een installatieschijf. Die installatieschijf kan ook op een bootable usb stick gezet worden als er geen drive in zit.
Op deze manier is een goede installatie het meest verzekerd.

Laatst bewerkt:
Eerst maar het DVD station en/of die USB werkend krijgen, merk en type moederbord/PC/notebook?

het gaat om een PC met als moederbord van HP
de usb en de DVD station reageren wel maar als ik de software op een dvd of een usb set reageren ze niet.
waarschijnlijk is dit type instalatie alleen gebruikbaar als de computer aanstaat.(opgestart is met besturingsysteem)
maar is daar ook een oplossing voor?

Dan zou dat een unieke PC zijn, je dient in de bios het station waarvan opgestart dient te worden als eerste boot optie te zetten indien je niet de Bios Boot Selector, de BBS toets weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan