• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Besturingselement verbergen / weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wauzzz

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Heb een vraag betreft het verbergen en eventueel weer weergeven van een besturingelement.

Ik heb een redelijk aantal specificaties onder elkaar gebouwd. Indien de spec. aan een aantal voorwaarden voldoet wordt hij weergegeven of verborgen. Indien de spec. verborgen wordt, wordt het besturingselement nog wel weergegeven. Deze wil ik graag verbergen. De specificaties die wel getoond worden, daar moet het besturingselement wel in beeld blijven staan en op de aangewezen plaats.

Op basis van de j en n in rij C worden mbv een macro en filter de rijen weergegeven/verborgen.

In de bijlage een voorbeeld.

Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag.

Mvg,

Wouter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verwerk volgende code in je bestaande macro. Het nummer is afhankelijk van het nummer van je vervolgkeuzelijst. Bij het verbergen/tonen van je rijen verberg/toon je de overeenkomstige vervolgkeuzelijst
Code:
Sub verbergen()
Sheets("Blad1").Shapes("drop down 1").Visible = msoFalse
End Sub
Sub tonen()
Sheets("Blad1").Shapes("drop down 1").Visible = msoTrue
End Sub

Mvg

Rudi

Volgens mij gaat dit niet werken.

Namelijk ik voer in een werkblad gegegevens een exportbestand in. Aan de hand van dit export bestand worden de specificaties gevuld. Indien sommige gegevens niet aanwezig zijn wordt een bepaalde specificatie ook niet getoond en dus ook niet de keuzelijst. Deze wil ik dan ook verbergen.

Op bovenstaande manier moet ik van te voren aangeven in de macro of ik de keuzelijst wil verbergen of niet. Dit dient hij automatisch te doen door te kijken of de spec gevuld is "j" dan de keuzelijst wel tonen of niet "n" dan de keuzelijst verbergen.

Hoop dat mijn probleem zo duidelijk is.

Verwerk volgende code in je bestaande macro. Het nummer is afhankelijk van het nummer van je vervolgkeuzelijst. Bij het verbergen/tonen van je rijen verberg/toon je de overeenkomstige vervolgkeuzelijst
Je gebruikt de code dan ook niet letterlijk zoals aangegeven maar verbindt er uiteraard een voorwaarde aan wanneer te verbergen en wanneer te tonen. Ik heb het enkel zo geformuleerd om aan te tonen op welke manier je een keuzelijst verbergt en op welke manier je een keuzelijst terug vertoont

Mvg

Rudi

En hoe luidt de code dan als je bv wilt verbergen aan de hand van een waarde in een bepaalde cel? Bv als de waarde=1, dan verbergen, als waarde=2, dan tonen.

En hoe luidt de code dan als je bv wilt verbergen aan de hand van een waarde in een bepaalde cel? Bv als de waarde=1, dan verbergen, als waarde=2, dan tonen.

Je kunt met VBA items verbergen als er bijvoorbeeld een waarde wordt ingevoerd.
Is het beter om een nieuwe topic te beginnen met een voorbeeldbestand waarin je aangeeft wat je precies wilt verbergen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan