• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Besturingselement zichtbaar/onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
In het werkblad zit een voorbeeldje
Ik wil graag het besturingselement afhankelijk van een celwaarde wel of niet zichtbaar laten zijn in het werkblad.

Weet iemand hoe dit kan gaan werken

Bijlagen

Het besturingselement wordt verborgen als A9 ongelijk is aan B9.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hallo Roncancio
Heel mooi gedaan...
Ik moet nog een aantal meer van die besturingselementen zichtbaar/onzichtbaar maken.
Ik weet niet hoe jij aan de benamingen groepsvak 6 - Shapes(1) e.d. komt. waar kan ik die namen vinden?
Daarnaast zie ik dat je 3 modules/macro's hebt gemaakt. Op welke wijze breidt je deze uit als het meer besturingselementen betreft.

Wil je mij wat meer op weg helpen, zie het bijgesloten bestandje

Bedankt
Jan

Bijlagen

Hallo Roncancio

Ik blijf maar aan de gang en daardoor jij ook hopelijk (HAHA)
De vraag die ik heb gesteld moet ik in een werkblad op diverse plaatsen toepassen. Door aan jou het principe te vragen hoop ik de rest zelf te kunnen toepassen. De conclusie is, dat dit nog niet meevalt.
In het laaste bestand dat jij gestuurd hebt probeer ik een besturingselement toe te voegen, maar dat gaat niet werken.

Ik begrijp dat een besturingselement een naam moet hebben. Ik weet echter niet hoe/waar ik de naam kan aanpassen van het besturingselement. Daarnaast zie ik maar 1 module om wat aanpassingen te doen. Het lukt me niet om dit zodanig aan te passen zodat het ook gaat werken.

Kun je wat korte aanwijzigingen geven waar ik wat moet aanpassen

Jan

Als je bijvoorbeeld het besturingselement op cel D9 aanklikt, dan zie je linksboven (boven de 1 van rij 1) "Groep 9".
Daar kan je de naam van het besturingselement instellen.
Ik heb gekozen voor Groep 9 omdat het eigenlijk een groep van besturingselementen is en het staat op rij 9.
Als je dus een kopie maakt van een van de besturingselementen, vervolgens de naam verandert in Groep met het rijnummer waarin het staat, dan wordt met de huidige code het besturingselement verborgen danwel getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo

Ik heb in rij 10 een besturingselement geplaatst. Het element groep 10 genoemd. Toch werkt dit niet. Kun je aangeven wat ik niet goed doe.

Het bestandje is bijgesloten.
Daarnaast heb ik nog een andere vraag. Als er geen waarden in de a en b cellen staan wil ik het besturingselement verborgen hebben. Kan dit ook

Groet
Jan

Bijlagen

Verwijder dit stuk uit de eerste regel v/d macro
Code:
And Target.Row <> 10
Je moet ook telkens het rijnummer bij de naam v/h element voegen dus niet Groep maar Groep 10

Dit werkt perfect.

Ik heb nog 1 vraag nl
Als er geen waarden in de a en b cellen staan wil ik het besturingselement dat indezelfde rij staat verborgen hebben. Het element moet pas zichtbaar worden als de waarden in de cellen a en b in een rij gelijk zijn.

Bestandje is bijgevoegd

Bijlagen

Het zou heel mooi zijn als er nog een kleine correctie aan toegevoegd kan worden. Nu is het zo dat het besturingselement zichtbaar wordt als je in de A of B kolom een 0 zet. Het is de bedoeling dat het het besturingselement pas zichtbaar wordt als zowel een 0 in de A kolom en in de B kolom staat. Het element moet zichtbaar worden bij een gelijke waarde in de A-kolom cellen en B-kolom cellen

Bijlagen

of de one-liner

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("A9:B18")) Is Nothing Then ActiveSheet.Shapes("groep " & Target.Row).Visible = (Range("A" & Target.Row).Value = Range("B" & Target.Row).Value) + (IsEmpty(Target) * IsEmpty(Target.Offset(, IIf(Target.Column = 1, 1, -1)))) = -1
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan