Besturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

btpatje

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Hallo, Ik heb in Word 2007 ook een button gemaakt, met het idee om een jpg- stand toe te voegen.. Ik heb van alles geprobeerd. (Programma code gewijzigd; geprobeerd een hyperlink eer van te maken) maar het gaat mij de pet te boven. alvast bedankt brian

Volgens mij is het niet meer dan dit:
Code:
    Selection.InlineShapes.AddPicture FileName:= _
        "C:\Plaatjes\Foto1.jpg", LinkToFile:=False, _
        SaveWithDocument:=True

Plaats ander je document hier eens.

Idd dit werkt.. Thanx..hartstikke mooi . en als ik alleen een map wil openen?

Je bedoeld dat je een map wilt openen om een in te voegen foto te kiezen?

Dan wordt het iets anders. Het is makkelijker als je direct vraagt wat je uiteindelijk wil.

Code:
Sub KiesFoto()
    Dim dlgOpen As FileDialog
    Set dlgOpen = Application.FileDialog(FileDialogType:=msoFileDialogOpen)

With dlgOpen
        .InitialFileName = "C:\Plaatjes\"
        .Filters.Clear
        .Filters.Add "JPG Bestanden", "*.jpg"
        .AllowMultiSelect = False
        .Show
        On Error Resume Next
        If .SelectedItems(1) <> "" Then
            Selection.InlineShapes.AddPicture FileName:= _
                .SelectedItems(1), LinkToFile:=False, _
                SaveWithDocument:=True
        End If
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik het niet geheel juist had omschreven..

Ik heb de code net ingevoerd, map aan gepast, maar ik krijg geen reactie..de knop werk niet.

Je hebt ook geen opdracht aan die knoppen gehangen en je moet een knop uiteraard wel vertellen wat hij moet doen als er op wordt geklikt. Gebruik deze bijvoorbeeld voor de eerste knop. Die knop heet Commandbutton111:

Code:
Private Sub CommandButton111_Click()
    Application.Run "kiesfoto"
End Sub

Hallo Edmoor... Ik had nog even 1 vraag.. de code werkt op de fysieke hardeschijven. Ik kom er nu achter dat mijn werkgever werkt met Netwerkstations. Hoe kan ik deze koppelen? alvast bedankt

Die netwerkschijven hebben ook een driveletter toch? Daar kun je dan gewoon naar toe bladeren. Ook kun je in de code de waarde van .InitialFileName aanpassen om op 1 van die netwerkstations te beginnen.

dat heb ik idd geprobeerd, echter pakt hij hem niet.. Wanneer ik een pc pak met een hardeschijf dan wel, maar bij de WBT's werkt het. Deze hebben geen harde schijf enkel netwerkstations.

Bij een WBT gebruik je ook Office vanaf een bepaalde schijf dus je zou er gewoon naar toe moeten kunnen bladeren. Ik ken echter de situatie niet dus kan er zo weinig over zeggen.

Hallo.. Dat het niet wilde, viel te wijten aan het beveiligings-niveau van de marco's, deze stond op Hoog en nadat ik hem op laag zette werkte het.. Als nog bedankt

Probleem opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan