• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

besturingselementen zijn niet te selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim66

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
In een bestaand excel document wil ik graag een besturingselement gebruiken. Het besturingselement is echter niet aan te klikken (blijft licht grijs) Bij andere excel documenten en nieuwe excel documenten heb ik wel aanklikbare elementen.
Tevens zijn o.a. het tekstvak en onderdelen van de tekenset niet te gebruiken.

Wie heeft er een idee welke instelling hiervoor verantwoordelijk is en hoe ik het probleem kan verhelpen?

Misschien is het handig om het bestand hier neer te zetten (tenminste als er geen vertrouwelijke informatie in staat).

Is het bestand misschien beveiligd?

Bij mij zijn in jouw bestand de actieveX-besturingselementen ook niet bereikbaar.
Als ik het bestand sluit, zijn ze weer actief in het achterliggend document.
Helaas heb ik er nog geen verklaring voor.

Heb geprobeerd het bestand excel11.xlb te verwijderen. Dit gaf echter geen verbetering. Ook andere instellingen geprobeerd te controleren, maar geen verschillen kunnen ontdekken. Heb echter niet voldoende kennis van excel om te weten waar ik de aansturing van de ActiveX besturingselementen (en bijvoorbeeld het maken van tekstvakken en standaard teken vormen) kan vinden voor individuele excel documenten. Wie kan mij hier wel mee helpen?

File/options/advanced/Objects Show: all

even onder de optie tabs (van de werkbladen) verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan